Canvi climàtic: històries del futur avui

dimarts, 3 juliol, 2018 - 18:00
Sala Francesca Bonnemaison
Geolocation

L’Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona conviden a la xarxa Barcelona + Sostenible i ciutadania a la conferència ‘Canvi climàtic: històries del futur avui’ a càrrec del director executiu del Global Carbon Project i investigador científic de la Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation (CSIRO), Pep Canadell. Pep Canadell és investigador principal a la Commonwealth Scientific and Industrial Research Organization (CSIRO) d’Austràlia, i director executiu del Global Carbon Project, un consorci global d’investigadors que estudia els impactes de les activitats humanes sobre els cicles biogeoquímics de la Terra, especialment els del carboni, metà i òxids de nitrogen, els tres gasos amb efecte d’hivernacle més importants. Ha estat un dels autors del Grup Intergovernamental pel Canvi Climàtic durant els últims 10 anys i just ara ha començat la coordinació dels components de carboni que formaran part de la següent avaluació global que els governs hauran d’aprovar a finals del 2021. L’any passat la Unió Americana de Geofísics el va distingir com a membre d’honor pel seu treball significatiu i innovador sobre el cicle global del carboni, abordant els sistemes naturals i humans, amb gran impacte sobre la ciència i la societat.

Organitzador: 
Ajuntament de Barcelona i Diputació de Barcelona
Categories: 
Canvi climàtic

Relacionats

Notícia

En el marc del projecte europeu de cooperació transfronterera «ECTAdapt: Contribuir a l'adaptació de l'Espai Català Transfronterer als efectes esperats del canvi climàtic», el Consell d'Iniciatives Locals per al Medi Ambient de les Comarques de Girona (CILMA) ha realitzat i publicat un mapa de temperatures superficials de tot l'Espai Català Transfronterer (ECT).

Article

80 dies més de calor a l’any podrien ser una realitat a final de segle. L’AMB ofereix un visorer conèixer l’impacte del canvi climàtic municipi a municipi al 2040-2070 i al 2070-2100

Opinió

Publicitat i cotxe no poden anar deslligats, així com tampoc els missatges associats, que han evolucionat al llarg del temps: des de llibertat, poder, personalitat, estatus i bellesa, fins a responsabilitat o consciència. La indústria automobilística ha cercat desesperadament aquell eslògan que captés el màxim de públic potencial. Un públic que no sempre necessita el mateix i que, potser, està exigint un canvi de model.

Butlletí