Curs: Projecte i gestió de l'espai públic en el marc dels nous vehicles i mobilitat autònoma i connectada:Els vehicles autònoms en la ciutat

diumenge, 10 desembre, 2017 - 20:02
CCCB
Geolocation

Curs de presentació de les bases de la mobilitat autònoma,  formació tècnica i socioambiental sobre el vehicle autònom connectat i llur impacte en les transformacions de les ciutats.  Tot sobretot des d'un focus posat en l'espai urbà, els carrers, i les transformacions dels serveis de la mobilitat contemporània que afectaran a un canvi espacial, de gestió i avaluació, jurídic i social, però també econòmic empresarial.

Aborda de forma integrada el plantejament de línies de treball, Estratègies, Eines de projectes  gestió i avaluació, per a professionals, recercadors, membres de col·lectius interessats en la mobilitat, estudiants de diverses titulacions.

El curs proposa també una plataforma de debat entre professionals, administradors, polítics i món empresarial sobre els canvis que es produiran en l’espai de les ciutats i el territori per la implantació de les noves mobilitats.

En el marc de l'exposició Passatges / BCN. Espais de transicio per a la ciutat del segle XXI que organitzen conjuntament el MUHBA, l'Ajuntament de Barcelona, l'Àrea metropolitana de Barcelona i l'Institut pour la Ville en Mouvement-VEDECOM de Paris (10 de novembre a 17 de desembre de 2017), a l'espai del MUHBA a la nau Oliva Artès a Poble Nou Parc central.

Aquestes dues activitats ens permetran treballar projectes en els nostres territoris per una visió ampliada del concepte de Passatges per articular millor l’accessibilitat dels ciutadans als pols (?) de mobilitat col·lectiva, als intercanviadors urbans  vers una nova mobilitat urbana més sostenible.

Entre les múltiples preguntes que ens fem ressalten:

·         Com els Ajuntaments adequaran llur espai urbà als canvis que es produiran per l'aparició-implantació progressiva dels vehicles autònoms?

·         Quines noves relacions entre públic, privat?

·         Què hem de conèixer per la gestió d'aquestes transformacions?

·         Com preparar els tècnics, administradors, polítics, i òbviament col·lectius i usuaris a tal efecte?

·         Quina participació de l'acadèmia i els mediadors per a la implantació d'aquests canvis?

·         Quines mesures ètiques, jurídiques, socioambientals i econòmiques comportarà?

·         Com es poden combinar les mobilitats High tech i Low tech ?

·         Com canviar l’espai urbà de les nostres ciutats amb d’implementació d’estratègies de “PRT” Personal Rapid Transit  i “C_NAM” City_New autonomous mobility?

·         Com regenerar metabòlicament  les ciutats amb el projecte de la nova mobilitat autònoma?

·         Com els Ajuntaments adequaran llur espai urbà als canvis que es produiran per l'aparició i implantació progressiva delis vehicles autònoms?

·         Quines noves relacions es produiran entre els operadors de serveis entre el públic, privat?

·         Quina visualització del comportament i els seus efectes en el disseny de l’espai en podrem tenir tant a nivells d’usuaris com de gestors?

·         Què hem de conèixer des del punt de vista tecnològic i operacional  preveure i per la gestió d'aquestes transformacions?

·         Com preparar els tècnics, administradors, polítics, i òbviament col·lectius i usuaris a tal efecte?

·         Quina participació de l'acadèmia i els mediadors per a la implantació d'aquests canvis?

·         Quines mesures ètiques, jurídiques, socioambientals i econòmiques comportarà?

·         Com es poden combinar les mobilitats High tech i Low tech pels vianants, l’ordenació de l’espai, la senyalètica, etc.?


 

Organitzador: 
CUIMPB-Centre Ernest Lluch
Contacte: 

Tel: 93 302 06 34 / 93 301 75 55

Fax: 93 412 00 55

www.cuimpb.cat


 

Categories: 
Canvi climàtic
Energia
Mobilitat

Relacionats

Notícia
Prioritzarà les actuacions que aportin un transvasament de mobilitat a la bicicleta, que aportin valor afegit al territori i que promoguin la intermodalitat
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha anunciat que el Departament reactivarà la primera convocatòria d’ajuts a ens locals per a l’execució de vies ciclistes interurbanes i urbanes, “que va quedar aturada per l’aplicació de l’article 155”. El programa podrà generar una inversió total de 48 MEUR”.Damià Calvet ha remarcat que aquestes subvencions prioritzaran “aquelles actuacions que aportin un transvasament de mobilitat a la bicicleta, que aportin valor afegit al territori i que promoguin la intermodalitat”.
Opinió

Teresa Ribera vol enfocar l’acció, compromís amb la lluita contra el canvi climàtic, desbloqueig de les renovables, dins una visió més àmplia que és el convenciment d’una societat. La pregunta que cal fer-se és com ha de ser realment el marc polític que ha de fer possible la transició ecològica.

Acte
20/09/2017 - 17:30
El Centre de la Platja

Butlletí