Els vehicles autònoms a la ciutat. Projecte i gestió de l'espai públic amb nous vehicles i mobilitat autònoma i connectada

dilluns, 11 desembre, 2017 a dimarts, 12 desembre, 2017
Geolocation

Curs de presentació de les bases de la mobilitat autònoma, formació tècnica i socioambiental sobre el vehicle autònom connectat i el seu impacte en les transformacions de les ciutats, sobretot des d'un focus posat en l'espai urbà, els carrers, i les transformacions dels serveis de la mobilitat contemporània que afectaran a un canvi espacial, de gestió i avaluació, jurídic i social, però també econòmic empresarial.

Més informació

Aborda de forma integrada el plantejament de línies de treball, estratègies, eines de projectes  gestió i avaluació, per a professionals, recercadors, membres de col·lectius interessats en la mobilitat, estudiants de diverses titulacions. 

El curs proposa també una plataforma de debat entre professionals, administradors, polítics i món empresarial sobre els canvis que es produiran en l’espai de les ciutats i el territori per la implantació de les noves mobilitats. 

En el marc de l'exposició Passatges / BCN. Espais de transició per a la ciutat del segle XXI, que organitzen conjuntament el MUHBA, l'Ajuntament de Barcelona, l'Àrea metropolitana de Barcelona i l'Institut pour la Ville en Mouvement-VEDECOM de Paris (10 de novembre a 17 de desembre de 2017), a l'espai del MUHBA a la nau Oliva Artès, al Poble Nou Parc central.

Aquestes dues activitats ens permetran treballar projectes en els nostres territoris per a una visió ampliada del concepte de Passatges per articular millor l’accessibilitat dels ciutadans vers la mobilitat col·lectiva, als intercanviadors urbans vers una nova mobilitat urbana més sostenible.

Entre les múltiples preguntes que ens fem, ressalten: 
•    Com canviar l’espai urbà de les nostres ciutats amb l’implementació d’estratègies de “PRT” Personal Rapid Transit  i “C_NAM” City_New autonomous mobility?
•    Com regenerar metabòlicament  les ciutats amb el projecte de la nova mobilitat autònoma?
•    Com els ajuntaments adequaran l'espai urbà als canvis que es produiran per l'aparició i implantació progressiva dels vehicles autònoms?
•    Quines noves relacions es produiran entre els operadors de serveis públic, privat?
•    Quina visualització del comportament i els seus efectes en el disseny de l’espai en podrem tenir tant a nivell d’usuaris com de gestors?
•    Què hem de conèixer des del punt de vista tecnològic i operacional  per preveure i per la gestió d'aquestes transformacions?
•    Com preparar els tècnics, administradors, polítics i, òbviament, col·lectius i usuaris a tal efecte?
•    Quina participació de l'acadèmia i els mediadors cal per a la implantació d'aquests canvis?
•    Quines mesures ètiques, jurídiques, socioambientals i econòmiques comportarà?
•    Com es poden combinar les mobilitats High tech i Low tech pels vianants, l’ordenació de l’espai, la senyalètica, etc.?

Programa

Dilluns, 11 de desembre
16.30-16.40h Inauguració
María José García Celma, directora acadèmica CUIMPB – Centre Ernest Lluch
Carles Llop i Mireille Apel Muller, directors del curs
Mobilitat autònoma: bases i estat de l’art
16.40-17.00h Introducció. Carles Llop
17.00-17.45h Estat del coneixement sobre els vehicles autònoms. Luc Marbach
17.45-19.30h Taula rodona 
Jaume BarcelóJean-Laurent Franchineau
Al final de la jornada, de 20 a 21h, es preveu una visita guiada per l’exposició Passatges, a la seu del MUHBA a la nau Oliva Artés, Poble Nou Barcelona.
Dimarts, 12 de desembre
Transformacions tecnològiques, ciutat, operadors.
9.30-10.15h Ponència. Yann Leriche
10.15-13.30h Taula rodona 
Fouad HadjselemJean Pierre OrfeuilHéctor SantcovskyManuel Valdés
13.30-15.00h Pausa
Nova mobilitat, nou espai públic
15:00-15:45h Ponència. Marcel Smets
15.45-18.30h Taula rodona 
Mireille Apel Muller,Ton SalvadóXavier Segura

 

Municipis: 
Categories: 
Mobilitat

Relacionats

Article
Tres noves motos d’enduro completen la flota elèctrica

La flota de vehicles Agents Cívics de Barcelona de Serveis Municipals (B:SM) es completa amb 3 motos d'enduro de la marca Volta que es sumen a les 6 motos d'Scutum i al cotxe Renault Zoe, en funcionament des del passat novembre. D'aquesta manera s'ha aconseguit electrificar el 100% de la flota un any abans del termini previst.

Article

Barcelona Cicle de l’Aigua SA (BCASA) ha adquirit 15 nous vehicles per renovar el seu parc mòbil, 13 furgonetes 100% elèctriques i 2 vehicles SUV híbrids destinats, aquests últims, a l’atenció del servei de guàrdia de 24 hores/365 dies. 

Acte
01/04/2018

Butlletí