Els vehicles autònoms a la ciutat. Projecte i gestió de l'espai públic amb nous vehicles i mobilitat autònoma i connectada

dilluns, 11 desembre, 2017 a dimarts, 12 desembre, 2017
Geolocation

Curs de presentació de les bases de la mobilitat autònoma, formació tècnica i socioambiental sobre el vehicle autònom connectat i el seu impacte en les transformacions de les ciutats, sobretot des d'un focus posat en l'espai urbà, els carrers, i les transformacions dels serveis de la mobilitat contemporània que afectaran a un canvi espacial, de gestió i avaluació, jurídic i social, però també econòmic empresarial.

Més informació

Aborda de forma integrada el plantejament de línies de treball, estratègies, eines de projectes  gestió i avaluació, per a professionals, recercadors, membres de col·lectius interessats en la mobilitat, estudiants de diverses titulacions. 

El curs proposa també una plataforma de debat entre professionals, administradors, polítics i món empresarial sobre els canvis que es produiran en l’espai de les ciutats i el territori per la implantació de les noves mobilitats. 

En el marc de l'exposició Passatges / BCN. Espais de transició per a la ciutat del segle XXI, que organitzen conjuntament el MUHBA, l'Ajuntament de Barcelona, l'Àrea metropolitana de Barcelona i l'Institut pour la Ville en Mouvement-VEDECOM de Paris (10 de novembre a 17 de desembre de 2017), a l'espai del MUHBA a la nau Oliva Artès, al Poble Nou Parc central.

Aquestes dues activitats ens permetran treballar projectes en els nostres territoris per a una visió ampliada del concepte de Passatges per articular millor l’accessibilitat dels ciutadans vers la mobilitat col·lectiva, als intercanviadors urbans vers una nova mobilitat urbana més sostenible.

Entre les múltiples preguntes que ens fem, ressalten: 
•    Com canviar l’espai urbà de les nostres ciutats amb l’implementació d’estratègies de “PRT” Personal Rapid Transit  i “C_NAM” City_New autonomous mobility?
•    Com regenerar metabòlicament  les ciutats amb el projecte de la nova mobilitat autònoma?
•    Com els ajuntaments adequaran l'espai urbà als canvis que es produiran per l'aparició i implantació progressiva dels vehicles autònoms?
•    Quines noves relacions es produiran entre els operadors de serveis públic, privat?
•    Quina visualització del comportament i els seus efectes en el disseny de l’espai en podrem tenir tant a nivell d’usuaris com de gestors?
•    Què hem de conèixer des del punt de vista tecnològic i operacional  per preveure i per la gestió d'aquestes transformacions?
•    Com preparar els tècnics, administradors, polítics i, òbviament, col·lectius i usuaris a tal efecte?
•    Quina participació de l'acadèmia i els mediadors cal per a la implantació d'aquests canvis?
•    Quines mesures ètiques, jurídiques, socioambientals i econòmiques comportarà?
•    Com es poden combinar les mobilitats High tech i Low tech pels vianants, l’ordenació de l’espai, la senyalètica, etc.?

Programa

Dilluns, 11 de desembre
16.30-16.40h Inauguració
María José García Celma, directora acadèmica CUIMPB – Centre Ernest Lluch
Carles Llop i Mireille Apel Muller, directors del curs
Mobilitat autònoma: bases i estat de l’art
16.40-17.00h Introducció. Carles Llop
17.00-17.45h Estat del coneixement sobre els vehicles autònoms. Luc Marbach
17.45-19.30h Taula rodona 
Jaume BarcelóJean-Laurent Franchineau
Al final de la jornada, de 20 a 21h, es preveu una visita guiada per l’exposició Passatges, a la seu del MUHBA a la nau Oliva Artés, Poble Nou Barcelona.
Dimarts, 12 de desembre
Transformacions tecnològiques, ciutat, operadors.
9.30-10.15h Ponència. Yann Leriche
10.15-13.30h Taula rodona 
Fouad HadjselemJean Pierre OrfeuilHéctor SantcovskyManuel Valdés
13.30-15.00h Pausa
Nova mobilitat, nou espai públic
15:00-15:45h Ponència. Marcel Smets
15.45-18.30h Taula rodona 
Mireille Apel Muller,Ton SalvadóXavier Segura

 

Municipis: 
Categories: 
Mobilitat

Relacionats

Notícia

Amb la nova gestió, el Bicing funcionarà 24 hores al dia tot l'any, es faran 50 estacions noves i les bicis canviaran

Article

Els conductors que no han rebut l'adhesiu ambiental del vehicle a casa podran adquirir-ne un en una quinzena d'oficines de Correus de la ciutat de Barcelona. Tot i que la Direcció General de Trànsit ho havia anunciat pel dia 28, finalment serà a partir del dijous 30 de novembre. Per comprar-lo caldrà dur la fitxa tècnica del vehicle, un document identificatiu i pagar cinc euros.

Notícia
S'instal·len a les rondes els primers senyals de trànsit que indica la Zona de Baixes Emissions

S'ha iniciat la primera campanya informativa conjunta per explicar l'entrada en funcionament, a partir de l'1 de desembre de 2017, de la zona de baixes emissions (ZBE) de l'àmbit Rondes de Barcelona. Els municipis implicats són Barcelona, l'Hospitalet de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Esplugues de Llobregat i Cornellà de Llobregat.

Butlletí