Jornada "La lluita contra el canvi climàtic al Delta de l'Ebre: mesures d'adaptació i mitigació"

divendres, 25 maig, 2018 - 09:30
Sala d'Actes de l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya.

El Delta de l'Ebre és una zona humida de gran importància internacional i es considera un dels sistemes costaners del Mediterrani més vulnerables al canvi climàtic. Actualment, el Delta pateix una pèrdua de zones humides i arrossars degut a la regressió de la costa, causada per la falta de sediments fluvials. Aquest problema s'accentua per la pèrdua d'elevació del Delta, motivada per la pujada del nivell del mar i per la subsidència. La regressió de la costa i la pèrdua d'elevació només poden ser compensades a llarg termini amb mesures d'adaptació, emprant tècniques d'enginyeria ecològica de caràcter innovador. Aquestes mesures d'adaptació cal combinar-les amb mesures de mitigació destinades a reduir les emissions de gasos amb efecte d'hivernacle (GEH) i a augmentar l'estoc de carboni als arrossars i aiguamolls.

 

El projecte LIFE EBRO-ADMICLIM ha permès desenvolupar i aplicar noves estratègies d'adaptació i mitigació al Delta, que es debatran en aquesta jornada.

L'assistència és gratuïta però, atesa la capacitat limitada de la sala, és indispensable inscriure’s al més aviat possible.

Organitzador: 
ICGC i altres
Etiquetes: 
Categories: 
Canvi climàtic

Relacionats

Notícia

El projecte europeu Life Ebro Admiclim demostra que és possible frenar la subsidència i la regressió de la costa aplicant mesures d’adaptació. Planteja diferents accions de mitigació i adaptació al canvi climàtic al Delta de l'Ebre, una zona molt vulnerable a la pujada del nivell del mar i a la subsidència. I ho fa amb un enfocament innovador a escala internacional a partir de la gestió integrada de l'aigua, dels sediments i dels hàbitats.

Article

80 dies més de calor a l’any podrien ser una realitat a final de segle. L’AMB ofereix un visorer conèixer l’impacte del canvi climàtic municipi a municipi al 2040-2070 i al 2070-2100

Opinió

Publicitat i cotxe no poden anar deslligats, així com tampoc els missatges associats, que han evolucionat al llarg del temps: des de llibertat, poder, personalitat, estatus i bellesa, fins a responsabilitat o consciència. La indústria automobilística ha cercat desesperadament aquell eslògan que captés el màxim de públic potencial. Un públic que no sempre necessita el mateix i que, potser, està exigint un canvi de model.

Butlletí