Jornada tècnica: El carboni orgànic dels sòls agrícoles: Una eina per a la mitigació del canvi climàtic a Catalunya

dijous, 7 juny, 2018 - 13:52
Sala Prat de la Riba Institut d’Estudis Catalans
Geolocation
L’objectiu d’aquesta jornada és debatre el paper dels sòls agrícoles com a embornal de carboni, fet que determinarà el seu paper en la mitigació del canvi climàtic. Aquest debat ha d’incloure necessàriament la identificació de possibles actuacions de futur en la caracterització i protecció del sòl com a recurs.
En la jornada, es farà una doble presentació:
La Base de dades i Sistema d’Informació dels Sòls de Catalunya (BDSISCat), que s’està desenvolupant des de l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya i que es pot consultar al portal Geoíndex de l’ICGC.
El nou Mapa digital d’estocs de Carboni als sòls agrícoles de Catalunya, escala 1:500.000, realitzat en el marc d’un conveni de col·laboració entre l’ICGC, el DARP, l’IRTA, el CTFC i el CREAF per a la realització d’un estudi d’estimació dels estocs de carboni als sòls agrícoles de Catalunya.
Una jornada adreçada a professionals de l’administració, del món empresarial i de l’àmbit acadèmic interessats en els aspectes del canvi climàtic, els sistemes agrícoles, i la protecció del sòl com a recurs, amb un èmfasi especial en l’aplicació de l’estratègia ‘4 x 1000’ de la COP21 i 22.

 

Organitzador: 
Institució Catalana d’Estudis Agraris (ICEA)
Contacte: 
L’ assistència a la jornada és gratuïta però cal inscriure’s prèviament a:https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScgTlrIlNgoY34kyFCpqOZpfLYylk7oGPseALMN06xUCYzcFg/viewform

 

Categories: 
Canvi climàtic

Relacionats

Notícia

La Unió Europea vol deixar d'emetre emissions degudes als combustibles fòssils -petroli, gas i carbó- el 2050. Així ho ha manifestat el document "Un planeta net per a tothom", presentat aquest 28 de novembre a Brussel·les. És una estratègia molt ambiciosa que vol convertir la Unió Europea en la primera gran economia que sigui neutra en les emissions de CO2.

Notícia

Madrid ha restringit el trànsit privat en una àrea de 472 hectàrees, semblant al districte de Ciutat Vella de Barcelona. Només hi poden accedir els veïns, el transport públic i els vehicles que tinguin etiqueta ambiental i vagin a un aparcament d'ús públic. Segons l'Ajuntament Madrid Central permetrà reduir un 40% les emissions contaminants, ja que es calcula que s'eliminarà el 33% dels 230.000 desplaçaments diaris que es feien fins ara a l'àrea compresa a Madrid Central.

Notícia

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha presentat avui set nous autobusos elèctrics articulats que donaran servei a la línia H16, la primera que es reconvertirà íntegrament a l’emissió zero a la ciutat. Els nous vehicles, a més d’estar preparats per a la càrrega ràpida en ruta, incorporen destacats avenços tecnològics i marquen el camí d’un salt endavant tant en la qualitat ambiental com en el nivell de seguretat del transport públic urbà.

Butlletí