El nou Pla de Mobilitat Urbana: cap a un Sant Boi més sostenible

03/08/2018 - 14:12

Recentment, es va aprobar al ple de l’Ajuntament de Sant Boi el nou Pla de Mobilitat Urbana (2015-2019). S’obre, així, una nova etapa en la què la planificació de la mobilitat esdevindrà clau per anar cap a una ciutat més saludable i sostenible. En aquest sentit, el pla pretén continuar transformant l’espai públic amb l’objectiu de promoure els desplaçaments a peu, l’ús dels transport públic i, amb especial èmfasi, la mobilitat en bicicleta.

Així, segons les línies d’actuació principals, s’han marcat com a projectes d’alta prioritat:

Mobilitat a peu

1- Disseny d’una xarxa accessible i contínua a tota la ciutat, adaptada als vianants.

2- Treballar, conjuntament amb la Diputació de Barcelona, en la redacció d’un nou Pla d’Accessibilitat Universal, que actualitzi l’existent.

Mobilitat en transport públic

1- Atenent a les demandes dels ciutadans i ciutadanes, està previst millorar l’accessibilitat i/o col·locació de les parades d’autobús, així com modificar els itineraris d’algunes línies de transport col.lectiu.

2- Es realitzarà un estudi per a la millora de la connexió amb transport públic entre Sant Boi de Llobregat i Cornellà de Llobregat.

Totes aquestes actuacions es faran en col.laboració amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).

Mobilitat en bicicleta

1- Es continuarà definint una xarxa d’itineraris per a bicicletes, que solucioni les discontinuïtats i la manca de connectivitat del circuit actual.

2- Hi haurà més campanyes de sensibilització i civisme que fomentin i millorin l’ús de la bici.

Aquests punts estan recollits a  l’Estratègia Urbana de Bicicleta (EUB), presentada el passat mes d’abril, que persegueix convertir Sant Boi en un espai 100% ciclable.

10 ANYS APOSTANT PER LA SOSTENIBILITAT

Des del 2008, a través del Pla de Mobilitat Urbana anterior, la ciutat s’ha anat adaptant a un model més sostenible, que fomenti i faciliti els desplaçaments a peu dels ciutadans, així com l’ús de la bicicleta i el transport públic.

Sant Boi ha estat un pioner a la comarca en pacificar la circulació amb les “zones 30”, que faciliten la incorporació de les bicicletes a la calçada sense necessitat d’expulsar altres usos de la via pública. S’han posat semàfors a les cruïlles de cara a treballar també en la regulació de velocitat i seguretat en les vies principals.

D’altra banda, en matèria de transport públic, les actuacions -marcades per les competències que disposa l’Ajuntament- s’han anat centrant en la millora de les parades d’autobús, amb l’objectiu d’oferir una espera més còmoda, segura i accessible als usuaris. Tanmateix, la reclamació de noves xarxes d’autobús va donar fruit, entre d’altres, amb l’aparició de la L79 l’any 2010, que connecta Sant Boi amb Barcelona, per la Diagonal.

Enguany, amb el nou Pla de Mobilitat Urbana (2015-2019), la sostenibilitat continuarà sent l’eix vertebrador de totes les actuacions.


 

Categories: 

Relacionats

Article

El Ple de l'Ajuntament, celebrat el 22 de novembre, ha declarat Sant Boi "ciutat lliure de plàstic". La declaració, proposada per la junta de portaveus i adoptada per unanimitat, dona compliment a la normativa de reducció dels residus, procedents principalment d'envasos de plàstic d'un sol ús, i pretén conscienciar a la ciutadania sobre la problemàtica derivada del seu abocament incontrolat al medi. La decisió municipal coincideix amb la celebració de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, celebrada entre els dies 17 i 25 de novembre.

Article

Les noves estacions de recàrrega de vehicles elèctrics situades a l'aparcament del complex Granja Soldevila i de l'edifici de Desenvolupament Local han realitzat un total de 324 serveis i han aconseguit l'estalvi de 2,65 tones d'emissions de CO2 en els seus primers cinc mesos de funcionament.

Article

L’Ajuntament de Palafrugell ha demanat l’elaboració d’un Pla Director de la Bicicleta, per tal de fer possible i promoure una mobilitat sostenible i segura a la vila. El pla aporta les eines necessàries per millorar els itineraris pedalables actuals i per crear un xarxa pedalable completa tant dins dels nuclis urbans com en la connexió entre ells, incloent Palafrugell, Calella, Llafranc i Tamariu.

Butlletí