Objectiu #Rezero - Família amb nens: "Padre, he vuelto a pecar"

Font: Rezero

04/02/2018 - 15:41

Estic impressionada per la gran quantitat de residus que generem i per l’enorme volum de rebutjos que podem deixar de reduir”. Així s’explica Vanesa Rodríguez, que va compartir l’experiència amb el seu home, Carlos Escudero, i els seus dos fills petits.

Aquesta família feia una recollida selectiva, però no havia franquejat mai aquest llindar que condueix a una reflexió de sota-rel. “Hem canviat molts hàbits a casa, i cada dia els anem perfeccionant”, afegeix. Les pautes incorporades els han portat a prescindir dels iogurts, i a “oblidar-se de les càpsules” minidosi de cafè, que són irreciclables, substituïdes ara “per la cafetera i la màquina italiana de tota la vida”.

5 famílies catalanes, 30 dies i 1 repte: Objectiu #Rezero! www.consumconscient.cat

Com ho fan cinc famílies per a que no els entrin escombraries a casa seva durant un mes? 4 milions de tones de residus de mitjana a l’any per municipi i un rati per càpita de 1,35 kg al dia a Catalunya són xifres alarmants contra les que ja lluiten molts consumidors anònimament.

Cinc famílies catalanes han acceptat el repte Objectiu #Rezero en 30 dies, una experiència pionera impulsada per l'organització Rezero que trasllada a la pantalla en forma de websèrie la productora FORMA I&M. En els 30 dies del repte que podrem veure en els cinc capítols de la Websèrie Objectiu #Rezero, han pres consciència de la necessitat de reduir els residus, han canviat hàbits de consum, han evitat productes, embolcalls i envasos d’un sol ús, han planificat la compra setmanal en comerços a granel, etc.

L'eliminació de productes i envasos d'un únic ús i la seva substitució per productes i envasos reutilitzables en la seva alimentació, higiene, cuina i neteja domèstica són accions que tenen clars i immediats efectes positius a nivell econòmic, social, mediambiental i per a la salut de les cinc famílies.

Rezero, entitat sense ànim de lucre que treballa des de fa una dècada per canviar el model de producció i consum i avançar cap al ‘residu zero’ en col·laboració amb agents socials i econòmics del país, estrena el dilluns 15 de gener la websèrie Objectiu #Rezero, eix central de la campanya Jo Soc Coco.


 

Categories: 

Relacionats

Article

Daniel Palou i Cecília Caralt (un matrimoni de mestres amb un nen residents a Cistella, a prop de Figueres) van decidir participar en l'experiència Objectiu #Rezero en un moment en què estaven "al·lucinats" per l'elevat consum de bolquers. Omplien bosses i bosses d'escombraries.

Article

Julita Mañosa i Josep Company (Veïns de Castellar del Vallès) han trobat, traspassada la barrera dels 60 anys, una nova motivació per compartir vivències derivades d'un consum més racional.

Article

El Jordi, el Christian i el Misu han acceptat el Repte Objectiu #Rezero, ho aconseguiran?"

Butlletí