40 anys d’Educació Ambiental

Arrel de la publicació del llibre 'Educació ambiental. D'on venim? Cap on anem?' Sostenible vol dedicar aquest especial a l’anàlisi de l'estat de l'educació ambiental a Catalunya després de 40 anys.  Aquí podràs trobar informacions i anàlisis des d’una mirada crítica i una reflexió profunda per extreure coneixement del camí recorregut i actuar assumint els reptes i la necessitat de transformar una educació que vol transformar el món.

Notícia

Experts de renom d’arreu de Catalunya han participat en els “Diàlegs d’educació i comunicació ambiental” celebrats a El Prat de Llobregat

Article

De la mà de l'inici del curs escolar, es posa en marxa, un any més, el Programa d'Educació per a la Sostenibilitat de Terrassa, que en aquesta edició incrementa el nombre d'activitats fins arribar a les 86, sumant tant les orientades a centres escolars, com les destinades al conjunt de la ciutadania.

Entrevista
ENTREVISTA A JAUME TERRADAS

Jaume Terradas és reconegut, amb la Marina Mir, com a introductor de l’educació ambiental a Catalunya. Catedràtic d’ecologia de la UAB, antic president del CREAF, on encara treballa d’investigador, autor de més de 300 articles i 20 llibres… Amplament reconegut amb premis com el Premi Medi Ambient de la Generalitat o la medalla Narcís Monturiol…

Opinió

El passat mes de juny va córrer molt per twitter l’etiqueta #40anysEA. El contrast entre el coixinet del hagstag —amb aquell air de postmodernitat — i la promesa d’un viatge enrere en el temps de 40anys resultava singular ...

Entrevista

 

Teresa Franquesa és amplament coneguda en el món de l’educació ambiental i de la sostenibilitat en general. Ho és per la seva dilatada trajectòria en aquest camp i pel seu treball reeixit, reconegut reiteradament a nivell internacional. 

És sens dubte una de les veus més rellevants d’Europa per analitzar amb profunditat el sentit de l’educació ambiental als nostres dies. Coautora del llibre ‘'Educació ambiental. D'on venim? Cap on anem?' Sostenible ha volgut parlar amb ella sobre aquest 40 anys d’història de l’educació ambiental a Catalunya, els reptes i febleses.

Opinió

“La millor escola és l’ombra d’un arbre”. Aquesta és una sentència inspiradora del teòric suís Jean Piaget, amb qui la mestra Rosa Sensat i Vila va tenir amistat. Montjuïc va acollir l’Escola del Bosc de l’Ajuntament de Barcelona, pionera d’un ensenyament públic inspirat per moviments com ara la Pedagogia Progressista o l’Escola Moderna.

Notícia
La Diputació de Barcelona organitza una trobada de professionals per recordar d’on venim, analitzar on estem i com serà l’educació ambiental del segle XXI.

L’espai Bonnemaison de Barcelona ha reunit aquest 8 de juny una bona part dels agents clau de l’educació ambiental a Catalunya. El motiu, recordar d’on venim, analitzar on estem i com serà l’educació ambiental del segle XXI.  Han estat convocats per la Diputació de Barcelona, per presentar el llibre Educació ambiental. D’on venim? Cap on anem?.

Article

El llibre 'Educació ambiental. D'on venim? Cap on anem?' és una revisió de l'estat de l'educació ambiental després de 40 anys de pràctica efectiva. En aquest temps, la societat ha evolucionat extraordinàriament, i la percepció i la gestió del medi ambient s'han transformat de forma excepcional. La publicació fa una mirada crítica i una reflexió profunda per extreure coneixement del camí recorregut i actuar amb més responsabilitat i saviesa en el futur.

Entrevista

Arrel de la celebració a Barcelona, del 13 al 16 de novembre del III Congrés Internacional Ciutats Educadores i el CONFIT (Conferència Internacional de Jóvenes "Cuidemos el planeta") hem volgut apropar-nos a la realitat de l'educació ambiental, de la ma de Lluís Pagespetit Blancafort, pedagog i educador ambiental. Pagespetit és membre de la Societat Catalana d'Educació Ambiental, president de la Fundació Vincles i director del Centre Santa Marta CIEP, Centre d'innovació educativa del parc, a Viladrau.