12 municipis participaran en l'e-Bicibox, el nou servei de bicicleta elèctrica pública compartida

Font: AMB

25/09/2018 - 14:19

L'AMB ha posat en marxa un nou servei de bicicleta pública compartida metropolitana: l'e-Bicibox. Aquest nou servei serà una nova prestació i un nou abonament del servei Bicibox actual. Funcionarà amb bicicletes elèctriques ubicades en mòduls tancats e-Bicibox. Cada bicicleta disposarà d'una plaça individual amb porta tancada. L'E-Bicibox començarà a instal·lar en diversos municipis de la metròpolis de Barcelona durant aquesta tardor i es preveu que es posi en funcionament a principis de l'any 2019.

Implantació inicial del servei
L'AMB ha previst començar, els primers mesos de 2019, amb una flota inicial de 300 bicicletes elèctriques d'ús compartit, repartides en 45 mòduls de 14 places exclusives per al servei E-Bicibox. Una vegada consolidada aquesta primera fase, s’anirà donant resposta a la demanda de la ciutadania i d'altres municipis metropolitans.

En total, l'AMB ha previst prop de 630 places per garantir una disponibilitat alta de plaça d'estacionament lliure en qualsevol mòdul. A cada mòdul, s'hi preveuen 6-7 places amb bicicletes elèctriques a disposició dels usuaris i 7-8 places buides per a possibles retorns.

Aquesta oferta estarà distribuïda, inicialment, en 12 municipis metropolitans que pràcticament formen un continu urbà: Castelldefels, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, l'Hospitalet de Llobregat, el Prat de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Viladecans.

L'objectiu de l'AMB, en aquest sentit, és anar ampliant el servei en funció de la demanda, i arribar en un futur a cobrir tots els municipis metropolitans.



Funcionament del servei
Per fer ús d'aquest nou servei, caldrà ser usuari registrat i disposar d'una targeta sense contacte que identificarà l'usuari i li permetrà accedir al servei.

L'abonament del servei té un esquema tarifari que inclou una quota de 30 € l'any, i una tarifa segons franges temporals d'ús. Promocionalment, els primers 30 minuts seran gratuïts.

Inicialment, l'e-Bicibox serà un servei operatiu durant 17 hores, 7 dies a la setmana i 365 dies a l'any. L'horari s'anirà adaptant en un futur en funció de la demanda i l'ús que se'n faci. El nou servei e-Bicibox estarà operatiu inicialment entre les 7.00 h i les 24.00 h.

Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, ha comentat durant la presentació del servei: "Coincidint amb la setmana de la mobilitat sostenible, l'AMB vol fer un pas més i presenta aquest nou servei, que reforça l'estratègia metropolitana per convertir la bicicleta en un transport diari metropolità més i, en general, per promoure i facilitar un veritable canvi d'hàbits i potenciar una mobilitat més neta i sostenible”.



 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Una bona màscara pot filtrar la major part de les partícules que respiren els ciclistes en una ruta urbana, segons un estudi pioner fet a Barcelona. Tot i això, els investigadors demanen precaució, perquè les proves s'han fet amb maniquins, no amb persones.

Notícia

Ecologistes en Acció porta mesos denunciant que els distintius ambientals de la DGT no són un instrument útil per diferenciar els vehicles segons el seu potencial contaminador. I ho fa perquè, segons aquesta entitat, hi ha sobrada evidència científica que afirma que la majoria dels vehicles, i particularment els dièsel, emeten gasos tòxics molt per sobre del que diuen tant la seva homologació oficial com la seva etiqueta. Això és a causa de les grans diferències que existeixen entre els gasos tòxics mesurats en condicions de laboratori en el cicle NEDC (en el qual es basen les etiquetes) i les emissions reals.

Notícia
No podran circular per Barcelona en l'àmbit que delimiten les Rondes a partir del desembre els dies d'alta contaminació

A partir de l'1 de desembre de 2018, en cas d'episodi de contaminació, les motocicletes, ciclomotors, tricicles i quadricicles que no disposin del distintiu de la DGT tampoc podran circular en l'àmbit de Zona de Baixes Emissions de Barcelona. A l'àrea metropolitana de Barcelona, el percentatge de motos afectades s'estima que és del 12%. Per tant, es calcula que aquesta mesura afectarà uns 40.000 vehicles. Són, majoritàriament, les matriculades abans del 2003.

Butlletí