Andorra aprova el projecte de llei d'impuls de la transició energètica i del canvi climàtic per assolir un país més sostenible i sobirà energèticament

28/02/2018 - 10:37

El text recull els objectius i compromisos contrets en aquest àmbit i determina accions per assolir-los.

El Consell de Ministres d'Andorra ha aprovat el projecte de llei d'impuls de la transició energètica i del canvi climàtic. El text, que s'ha presentat davant dels actors implicats en el sector de l'energia, recull els objectius i compromisos contrets en aquest àmbit i determina accions per assolir-los.

Així, estableix les bases per aconseguir un país més sostenible i més sobirà energèticament, on l'energia que es produeixi sigui fonamentalment d'origen renovable.

El llibre blanc de l'energia va assentar les bases del nou model energètic, però l'evolució del país, els compromisos ja contrets en matèria de canvi climàtic i els objectius que es marca el Govern fan anar més enllà, amb l'aprovació d'aquest projecte de llei.

Així, el text recull els objectius i compromisos en aquesta matèria i els regula per llei per primera vegada.

Es fixa l'objectiu de reduir la intensitat energètica nacional en un mínim d'un 20% al 2030 i en un mínim del 30% al 2050, en relació amb l'any 2010. Així mateix s'han de reduir les emissions anuals no absorbides de gasos d'efecte hivernacle en relació amb l'escenari Business as usual en un mínim del 37% al 2030.

Pel que fa a la producció elèctrica nacional, l'objectiu és augmentar-la fins al 33% de la demanda a l'any 2030 i fins al 50% de la demanda a l'any 2050. A més, com a mínim el 75% de la producció elèctrica nacional haurà de ser de fons d'origen renovable.

En relació amb la mobilitat, s'estableix a la llei l'objectiu d'augmentar el percentatge de vehicles de mobilitat elèctrica fins al 20% dels turismes al 2030 i fins al 50% al 2050. A més, s'han de reduir a la meitat les emissions derivades del sector de transport intern.

Per aconseguir els objectius ambiciosos marcats calen accions concretes, i aquestes s'han establert al projecte de llei, amb mesures que afecten tant al sector privat com al públic, que ha de tenir un rol exemplar. Així, la llei ha de facilitar aconseguir el model energètic que es vol de manera més fàcil i garantint la qualitat per als ciutadans en tot moment.


 

Municipis: 

Relacionats

Notícia

Madrid ha restringit el trànsit privat en una àrea de 472 hectàrees, semblant al districte de Ciutat Vella de Barcelona. Només hi poden accedir els veïns, el transport públic i els vehicles que tinguin etiqueta ambiental i vagin a un aparcament d'ús públic. Segons l'Ajuntament Madrid Central permetrà reduir un 40% les emissions contaminants, ja que es calcula que s'eliminarà el 33% dels 230.000 desplaçaments diaris que es feien fins ara a l'àrea compresa a Madrid Central.

Notícia

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha presentat avui set nous autobusos elèctrics articulats que donaran servei a la línia H16, la primera que es reconvertirà íntegrament a l’emissió zero a la ciutat. Els nous vehicles, a més d’estar preparats per a la càrrega ràpida en ruta, incorporen destacats avenços tecnològics i marquen el camí d’un salt endavant tant en la qualitat ambiental com en el nivell de seguretat del transport públic urbà.

Butlletí