Barcelona disposa d'una estratègia d’impuls del consum responsable

14/02/2017 - 08:43

 

Estendre una nova manera de consumir, més social, més justa i de proximitat és el gran objectiu de l’Estratègia d’impuls del consum responsable. Reduir el malbaratament alimentari, apostar per una economia social i solidària i evitar les repercussions col·lectives negatives del consumisme, els objectius del pla.

L’estratègia presentada pel tinent d’alcaldia Gerardo Pisarello i el comissionat d’Economia Cooperativa, Social i Solidària, Jordi Via, s’encamina a superar el model tradicional de polítiques públiques de consum enfocat al volum quantitatiu, cap a un model de consum que tingui en compte les dimensions política i ètica del consum.

L'Estratègia d’impuls del consum responsable pretén, entre altres mesures, reduir el malbaratament alimentari, apostar per les pimes i l’economia social i solidària, incentivar la mobilitat no motoritzada i reduir el consum i els embolcalls superflus.

Segons el primer tinent d’alcaldia, Gerardo Pisarello: “El consum socialment i ambientalment responsable és una oportunitat per tenir una ciutat més saludable, més amable, on es pugui generar ocupació de qualitat i on es reforci el teixit productiu local.” El comissionat d’Economia Cooperativa, Social i Solidària, Jordi Via, ha afegit: “Volem contribuir al canvi cap a un model socialment transformador.”

El pla inclou un conjunt de mesures encaminades a:

  • Estendre la cultura del consum responsable entre la ciutadania, les empreses i l’Administració.
  • Revisar la normativa actual per afavorir el consum responsable.
  • Impulsar el consum responsable en l’Ajuntament com a consumidor.
  • Promoure el comerç i l’empresa locals, i emfatitzar-ne així els valors en termes de cohesió social i gestió ambiental.
  • Impulsar l’economia social i solidària.

Una de les primeres mesures serà un nou espai de formació i assessorament sobre consum responsable que s’habilitarà a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC). El comissionat serà l’encarregat de desenvolupar el pla, en col·laboració amb la Regidoria de Comerç i Mercats, Mercats de Barcelona i Mercabarna, entre altres institucions.


 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Article

Malgrat que es voldria evitar el malbaratament ja d’origen, en la producció, és una bona notícia que tots aquests quilos s’hagin pogut aprofitar. Actualment participen en el projecte 20 empreses i 12 entitats socials receptores, i la xifra d’uns i altres va creixent.

Acte
16/12/2017 - 10:30
Ateneu de Fabricació de La Fàbrica del Sol
Acte
15/12/2017 - 10:00
Punt Verd mòbil de Sant Antoni

Butlletí