Cinc municipis de l'àrea metropolitana prohibiran circular als no residents

A partir del 2020, es farà a Sant Cugat del Vallès, Sant Just Desvern, Castelldefels, Badalona i Sant Boi de Llobregat, però s'ampliarà a més poblacions

Font: TV3

13/07/2017 - 14:52

S'estreny la pressió als vehicles a motor a l'àrea de Barcelona. L'Àrea Metropolitana de Barcelona ha acordat noves mesures per restringir-ne la circulació en una reunió aquest 12 de juliol. De moment, seran cinc municipis de l'àrea metropolitana de Barcelona els que prohibiran la circulació pel centre de les poblacions a tots els cotxes no matriculats al municipi. Aquests 5 municipis són Sant Cugat del Vallès, Sant Just Desvern, Castelldefels, Badalona i Sant Boi de Llobregat, però s'ampliarà a més poblacions.

La mesura es començarà a aplicar a partir del 2020 de dilluns a divendres, però aquest mateix any ja podria començar a provar quan hi hagi un episodi de contaminació.

Dels cinc municipis, n'hi ha dos, Sant Cugat del Vallès i Sant Just Desvern, que ja tenen delimitades al centre les zones de baixes emissions.

L'àrea de Sant Cugat abasta 2,5 quilòmetres:

La de Sant Just Desvern la fixa aquesta imatge

La resta de municipis participants estan ara en aquesta fas, la de definir l'àrea del centre on no deixarien entrar els cotxes de no residents. 

A banda dels cinc municipis que engegaran el pla, ja hi ha 17 municipis que han firmat convenis amb l'àrea metropoliana. La intenció és que s'estengui a tot l'àrea metropolitana on hi viuen tres milions de persones. 

"Hi ha més de 3.000 persones que cada any moren de forma prematura a l'àrea metropolitana per causa de la contaminació. És un dels problemes més greus que tenim, però a vegades no ho associem directament perquè costa concretar-ho", ha explicat Antoni Poveda, vicepresident de Transport i Mobilitat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

En el marc de la Setmana de l’Energia, l’Ajuntament de Vidreres, ha presentat un nou punt de recàrrega de cotxes elèctrics i híbrids en el carrer Costa Brava, dins l’eix comercial del municipi, després de la sessió informativa ‘Mou-te amb energia neta’.

Notícia

El treball elaborat esdevé un full de ruta de la mobilitat ciclista a la ciutat, que integra tots aquells aspectes que poden incidir d’alguna manera en l’ús de la bicicleta, amb el propòsit final d’incrementar-ne l’ús i convertir-la en una de les principals alternatives a l’ús del vehicle privat, en coherència amb el Pla de Mobilitat Urbana de Reus.

Opinió

Publicitat i cotxe no poden anar deslligats, així com tampoc els missatges associats, que han evolucionat al llarg del temps: des de llibertat, poder, personalitat, estatus i bellesa, fins a responsabilitat o consciència. La indústria automobilística ha cercat desesperadament aquell eslògan que captés el màxim de públic potencial. Un públic que no sempre necessita el mateix i que, potser, està exigint un canvi de model.

Butlletí