Cinc municipis de l'àrea metropolitana prohibiran circular als no residents

A partir del 2020, es farà a Sant Cugat del Vallès, Sant Just Desvern, Castelldefels, Badalona i Sant Boi de Llobregat, però s'ampliarà a més poblacions

Font: TV3

13/07/2017 - 14:52

S'estreny la pressió als vehicles a motor a l'àrea de Barcelona. L'Àrea Metropolitana de Barcelona ha acordat noves mesures per restringir-ne la circulació en una reunió aquest 12 de juliol. De moment, seran cinc municipis de l'àrea metropolitana de Barcelona els que prohibiran la circulació pel centre de les poblacions a tots els cotxes no matriculats al municipi. Aquests 5 municipis són Sant Cugat del Vallès, Sant Just Desvern, Castelldefels, Badalona i Sant Boi de Llobregat, però s'ampliarà a més poblacions.

La mesura es començarà a aplicar a partir del 2020 de dilluns a divendres, però aquest mateix any ja podria començar a provar quan hi hagi un episodi de contaminació.

Dels cinc municipis, n'hi ha dos, Sant Cugat del Vallès i Sant Just Desvern, que ja tenen delimitades al centre les zones de baixes emissions.

L'àrea de Sant Cugat abasta 2,5 quilòmetres:

La de Sant Just Desvern la fixa aquesta imatge

La resta de municipis participants estan ara en aquesta fas, la de definir l'àrea del centre on no deixarien entrar els cotxes de no residents. 

A banda dels cinc municipis que engegaran el pla, ja hi ha 17 municipis que han firmat convenis amb l'àrea metropoliana. La intenció és que s'estengui a tot l'àrea metropolitana on hi viuen tres milions de persones. 

"Hi ha més de 3.000 persones que cada any moren de forma prematura a l'àrea metropolitana per causa de la contaminació. És un dels problemes més greus que tenim, però a vegades no ho associem directament perquè costa concretar-ho", ha explicat Antoni Poveda, vicepresident de Transport i Mobilitat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia
La jornada s’emmarca en la declaració del 2018, any de la multimodalitat per part de la Comissió Europea

La jornada s’emmarca en la declaració del 2018, any de la multimodalitat per part de la Comissió Europea

La sostenibilitat i l’eficàcia en la mobilitat passa per fomentar la multimodalitat, un nou concepte en el sector dels transports que forma part de la dinàmica de canvi que s’està vivint en la societat i que es basa en la combinació de diferents mitjans per a un mateix desplaçament. Sota aquest repte, s’ha celebrat aquest 17 d'octubre una nova Jornada tècnica de mobilitat organitzada per la Diputació de Barcelona, en la que hi s’han exposat diverses experiències tant en l’àmbit europeu com també en el metropolità, per oferir uns serveis competitius en rapidesa, confort i fiabilitat en els desplaçaments.

Notícia
Usuaris pujant al autobus. Pol Purgimon

Usuaris pujant al autobus. Pol Purgimon

Unes 350 persones van fer servir entre el 13 i el 15 d'octubre el nou servei d’autobusos que facilita l’accés amb transport públic al Montseny des de l’estació de Sant Celoni. El servei amb més demanda va ser el de Santa Fe amb 285 passatgers que, entre divendres i dissabte, van pujar i baixar des del centre d’informació de Fogars. De fet, es va haver de posar un segon vehicle en alguna expedició de pujada al migdia.

Notícia

El projecte ‘Per l’Horta Nord en bici 10.0’ que impulsa la Diputació de València connectarà 10 municipis a través d’una xarxa de vies per a ciclistes i vianants de més de 75 kilòmetres. La iniciativa té el seu origen en la campanya de mobilització ciutadana ‘A la mar en bici’ que als últims anys, a través de les seues bicifestacions, ha defensat la recuperació de la connexió de les localitats de la comarca amb el litoral que es va interrompre amb la construcció de la carretera V-21.

Butlletí