Ciutat Vella prohibirà travessar el districte en cotxe i moto

El districte també prohibirà les bicicletes al Gòtic Nord durant el dia i endarrerirà els horaris de càrrega i descàrrega per donar protagonisme als vianants

Font: betevé

10/07/2018 - 08:33

Ciutat Vella vetarà els cotxes i les motos que circulin pel districte de pas, tal com es fa ara al trajecte de pujada de la Rambla. És a dir, no podran travessar Ciutat Vella en vehicle motoritzat els conductors que tinguin, com a destinació final, un altre districte: un recorregut que fan, actualment, el 50 % dels conductors, segons dades de l’Ajuntament. Inicialment, la prohibició serà de 7.30 a 9.30 h al matí, i de 12.30 a 20.30 h a la tarda.

És una de les 170 mesures que inclou el nou Pla de mobilitat de Ciutat Vella (el primer que només afecta un districte), que es desplegarà des d’ara i fins a l’any 2023. Segons la regidora de Ciutat Vella, Gala Pin, l’objectiu és “posar el vianant al centre” en un districte “amb una morfologia molt complexa i molt més densa que la resta de la ciutat”. Per això, també es reformaran alguns carrers per posar-hi voreres més amples.

Els pàrquings: la manera d’esquivar-ho

El veto al trànsit privat no afectarà els veïns —que podran continuar accedint al districte amb el cotxe o la moto— ni tampoc els camions dels comerços. I per als qui vinguin de fora de Ciutat Vella hi haurà una manera d’esquivar la prohibició: aparcar en un pàrquing. Així, els no residents a Ciutat Vella podran accedir-hi per fer-hi alguna activitat, com comprar o anar a un equipament.

Aquesta mesura no s’implantarà de forma imminent. La previsió de l’Ajuntament és que entri en vigor a partir de l’any 2021; fins aleshores el consistori estudiarà la millor manera de controlar el pas dels cotxes. Sobre la taula hi ha opcions com instal·lar pilones retràctils o utilitzar càmeres lectores de matrícules (com ja passa a la Rambla, en sentit nord).

Les bicis no podran circular de dia pel Gòtic Nord

A banda del trànsit de cotxes i motos particulars, el Pla de mobilitat també vol posar ordre en la circulació de bicicletes. En aquest sentit, el govern municipal preveu fer créixer els carrils bici a Ciutat Vella en vuit quilòmetres els propers cinc anys i, a més, prohibirà les bicicletes al Gòtic Nord per evitar conflictes amb els vianants. De 12.30 a 20 h (les hores de més activitat comercial), els ciclistes no podran passar pel voltant del Portal de l’Àngel.

La càrrega i descàrrega s’endarrerirà

Els horaris de càrrega i descàrrega també tindran canvis. Si bé actualment els camions i furgonetes poden descarregar mercaderies de 8 a 11 h, l’Ajuntament està estudiant endarrerir l’horari per no fer-lo coincidir amb els trajectes a peu cap a les escoles o el lloc de feina.

En aquest sentit, l’opció que planteja el consistori és fer la càrrega i descàrrega de productes frescos de 7.30 a 9.30 h, i fer la de la resta de mercaderies de 9.30 a 12.30 h. A més, es volen convertir les zones blaves actuals en àrees de càrrega i descàrrega per donar més espais a camions i furgonetes per descarregar.


 

Relacionats

Notícia
El Recinte Modernista de Sant Pau acollirà l'esdeveniment. Foto: El País

El Recinte Modernista de Sant Pau acollirà l'esdeveniment. Foto: El País

La Diputació de Barcelona acollirà la organització de la Conferència Internacional de l'Aliança del Clima 2018. Serà la primera vegada que aquest esdeveniment s’organitzi al sud d’Europa i rebrà més de 200 representants d'institucions internacionals i de ciutats i pobles d'arreu del continent que connectaran i intercanviarian experiències amb ens locals catalans i de la resta de l'estat.

Entrevista

Jordi Sunyer, és cap del programa de Salut infantil d’ISGlobal. És catedràtic de Medicina Preventiva i Salut Pública de la UPF. Internacionalment reconegut per la seva recerca sobre l’impacte de la contaminació de l’aire en la salut respiratòria, cardiovascular i en el desenvolupament neuroconductual en els primers anys de vida de l’infant. El 2014 va guanyar el premi més prestigiós mundialment de medi ambient i recerca en salut, el Premi John Goldsmith. L’entrevistem en el marc del congrés Enlaira’t que va tindre lloc el passat 3 de maig on més de 300 estudiants de 10 instituts de Barcelona van compartir amb els experts com afecta a la nostra salut la qualitat de l’aire i què podem fer per millorar-la.

Entrevista

Iñaki Prusilla és regidor de Medi Ambient i Espai públic de Vitòria-Gasteiz.  Aquesta ciutat ha estat i és un referent per la seva aposta històrica per la sostenibilitat. Una fita en aquest sentit va ser la proclamació de Vitòria coma ciutat verda europea al 2012. En aquesta conversa reflexionem sobre l’evolució de la ciutat, la participació com a motor de transformació i sobre dos plans d’acció municipals, el de mobilitat sostenible i el de gestió agroalimentària, en els quals l’Ajuntament de Vitòria està treballant intensament ara mateix.

Butlletí