El 38% dels casos d'asma infantil estarien relacionats amb la contaminació

Un estudi conclou un 24% dels casos d'asma infantil es relaciona directament amb el trànsit

Font: Televisió de Catalunya

28/03/2018 - 12:46

Un 38% dels casos d'asma entre els infants estarien relacionats amb la contaminació, segons un estudi d'investigadors de l'Institut de Salut Global de Barcelona, ISGLOBAL, i de l'Institut d'Estudis del Transport de Leeds, al Regne Unit.

Aquests científics han desenvolupat un model nou d'anàlisi de l'impacte de la contaminació en el desenvolupament de l'asma infantil. La recerca s'ha fet a Bradford, la sisena ciutat més gran del Regne Unit, i els resultats apunten que fins a un 38% dels casos anuals d'asma entre infants en aquesta ciutat es deuen a la contaminació i un 24% es relacionen directament amb el trànsit. Així ho ha explicat l'autora principal de l'estudi, Haneen Khreis, investigadora d'ISGLOBAL i de l'Institute for Transport Studies de Leeds: "Investigacions prèvies del nostre equip van demostrar que els nens i nenes exposats a alts nivells de contaminació de l'aire procedent del trànsit tenen més risc de desenvolupar asma."

L'estudi, que publica la revista "Environment International", és pioner i obre la porta a poder prevenir en el futur un nombre important de casos d'asma entre els més petits.

"Quantificar el nombre de casos d'asma infantil que són directament atribuïbles a la contaminació de l'aire relacionada amb el trànsit no s'havia fet abans i, com demostrem ara, una part important dels casos es poden prevenir."

Els investigadors que hi han participat consideren que els resultats de la recerca demostren la necessitat d'abordar el problema de la contaminació del trànsit d'una manera més global, amb mesures que no es limitin només a àrees concretes.

Recomanen polítiques contra la contaminació per reduir el volum de trànsit, els gasos d'escapament i altres emissions, i també per evitar la dispersió i l'exposició a aquests contaminants. "Les noves polítiques destinades a reduir els efectes de la contaminació atmosfèrica procedent del trànsit s'han d'enfocar a cada baula de la cadena: des del volum i el tipus de trànsit, fins als gasos d'escapament i les emissions que no provenen dels tubs d'escapament, passant per la dispersió i l'exposició."


 

Relacionats

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Entrevista
Martin Lutz és senador ministerial de Berlin.

Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya. 

Butlletí