El Parc Natural del Delta de l'Ebre i sis municipis del seu àmbit distribueixen 6.500 gots reutilitzables per esdeveniments lúdics

02/08/2018 - 10:14

El Parc Natural del Delta de l’Ebre, juntament amb sis municipis del seu àmbit,  ha iniciat la distribució de 6.500 gots reutilitzables per fer-los arribar a bars, establiments i guinguetes de la platja. L’objectiu és promoure l’estalvi de residus en festes majors, fires i esdeveniments lúdics, facilitant l’ús d’aquests elements reutilitzables.

L’acció s’emmarca dins la campanya “Per un Delta Net!”, que va néixer el 2015 amb el suport de l’Associació de Voluntaris del Parc. L’objectiu és coordinar accions de neteja d’espais naturals i periurbans als set municipis del delta de l’Ebre, i sensibilitzar de la problemàtica de la brossa, i promoure un canvi d’hàbits en la relació de la ciutadania amb l’entorn i en el consum, per reduir els residus generats.
 
11.250 gots en 2 anys
Concretament, la distribució de gots reutilitzables s’impulsa per segon any consecutiu, per evitar la gran quantitat de brossa que genera aquest tipus d’esdeveniments, sobretot plàstics, i promoure una transició cap a comportaments més responsables amb el medi.
 
L’acció es materialitza gràcies al suport de sis ajuntaments implicats: l’Ampolla, l’Aldea, Amposta, Sant Carles de la Ràpita, Sant Jaume d’Enveja i Deltebre. Per la seva banda, els municipis s’encarreguen de distribuir-los entre establiments de restauració adherits, sobretot en guinguetes de la platja. Entre aquests 6.500, el Parc repartirà lots de 150 unitats a les guinguetes de les platges que formen part del parc natural. En les dues edicions, ja s’han repartit 11.250 gots reutilitzables.
 
El director del parc, Francesc Vidal, ha qualificat aquesta acció “un bon exemple per abordar la problemàtica de la brossa marina, que ens afecta especialment en la zona litoral de l’espai protegit”. Vidal ha valorat, també, la suma d’esforços des de diferents entitats implicades.
 
Accions més enllà
En paral·lel a aquesta acció, l’Associació de Voluntaris del Parc ha promogut mocions municipals als set ajuntaments de l’àmbit del parc per anar més enllà i  aprovar la utilització de gots, plats i coberts reutilitzables als actes municipals i autoritzats per l’ajuntament, així com a les guinguetes de les platges. De moment, la moció ja s’ha aprovat a Deltebre, Sant Carles de la Ràpita i Sant Jaume d’Enveja.
 
El president des de l’Associació de Voluntaris, Pere Magrané, s’ha mostrat “satisfet per la moció aprovada i esperen que aquest estiu ja es pugui veure l’efecte dels acords adoptats a les diferents festes i bars de les platges de Deltebre, Sant Jaume d’Enveja i La Ràpita”.
 
Més accions “Per un Delta Net!”
A més de la distribució de gots, en el marc de la campanya “Per un Delta Net!”; les accions més destacades d’aquests anys han estat neteges conjuntes, la realització de xerrades, taules rodones i tallers de sensibilització, la participació al Let’s Clean Up Europe, i al projecte Act4Litter, entre altres.
 
La propera acció dins de la campanya serà la realització de l’edició estival del “Marine Litter Watch Month” a la platja del Serrallo, el proper 20 de juliol.

 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Besalú ha iniciat aquest 15 d'octubre el sistema de recollida de residus porta a porta. És el primer municipi garrotxí que fa un canvi d’aquestes característiques per tal de separar millor les deixalles. Actualment els besaluencs en reciclen un 40%, però l’objectiu de l’Ajuntament és arribar al 80%.

Notícia

Amb retard però amb molt bons resultats va començar ahir la recollida porta a porta als primers set pobles del Segrià, la Portella, Artesa i Puigverd de Lleida, Aspa, Sunyer, Corbins i els Alamús.

Article

El passat 1 de setembre va entrar en funcionament a Masquefa el nou servei de recollida de residus, que unifica sota una única empresa la prestació dels serveis de recollida selectiva, recollida de rebuig i orgànica i recollida de poda. Al llarg del darrer trimestre de 2018, el consistori analitzarà, identificarà i actuarà en aquells aspectes del servei que requereixin d’una revisió fins que la implantació sigui completada. Per tot plegat, el consistori sol·licita un cop més la col·laboració de tothom. El procés d’implantació del nou servei s’emmarca en un procediment de millora continua per tal d’oferir el millor servei possible.

Butlletí