Els patinets i motocicletes elèctrics es consoliden per a la mobilitat urbana

Font: betevé

13/10/2018 - 12:36

L’ús de vehicles elèctrics ha crescut exponencialment a les grans ciutats en els darrers tres anys. L’última gran novetat ha estat el patinet elèctric, que s’ha convertit en l’autèntic rei de la mobilitat a Barcelona arran del creixement de la xarxa de carrils bici. Aquests patinets han tingut un paper important a la fira EXPOelèctric, que ha celebrat enguany la vuitena edició al passeig de Lluís Companys. Aquesta vegada, els mitjans de transport de petites dimensions han pres protagonisme als cotxes. Això, segons els experts, és perquè estan pensats expressament per a desplaçaments curts i urbans. Són una alternativa econòmica al cotxe però també al transport públic.

Un altre sector que ha experimentat un creixement important ha estat el de les motos elèctriques. Les principals marques asseguren que les vendes estan més encarades a empreses i grans flotes que no pas als usuaris particulars. Tot i això, creuen que el creixement de les plataformes d’ús compartit com e-Cooltra o Yugo també ajudaran a fomentar que moltes persones optin per comprar-se una motocicleta elèctrica.

L’autonomia toca sostre
El preu dels vehicles elèctrics és superior al dels que funcionen amb combustió, però els fabricants subratllen l’estalvi en carburant i també en els impostos com una forma ràpida d’amortitzar-los. Aquesta és, precisament, la mentalitat que va dur el primer vehicle 100 % elèctric al sector del taxi.

Actualment, les marques treballen amb bateries que asseguren una autonomia d’entre 350 i 500 quilòmetres per als cotxes. Una distància que els professionals consideren suficient sempre que les administracions i companyies d’electricitat fomentin la instal·lació de punts càrrega en carreteres i autopistes, una idea encara llunyana però que compten que es faci realitat en un període de tan sols dos anys.


 

Relacionats

Notícia

Una bona màscara pot filtrar la major part de les partícules que respiren els ciclistes en una ruta urbana, segons un estudi pioner fet a Barcelona. Tot i això, els investigadors demanen precaució, perquè les proves s'han fet amb maniquins, no amb persones.

Notícia

Ecologistes en Acció porta mesos denunciant que els distintius ambientals de la DGT no són un instrument útil per diferenciar els vehicles segons el seu potencial contaminador. I ho fa perquè, segons aquesta entitat, hi ha sobrada evidència científica que afirma que la majoria dels vehicles, i particularment els dièsel, emeten gasos tòxics molt per sobre del que diuen tant la seva homologació oficial com la seva etiqueta. Això és a causa de les grans diferències que existeixen entre els gasos tòxics mesurats en condicions de laboratori en el cicle NEDC (en el qual es basen les etiquetes) i les emissions reals.

Notícia
No podran circular per Barcelona en l'àmbit que delimiten les Rondes a partir del desembre els dies d'alta contaminació

A partir de l'1 de desembre de 2018, en cas d'episodi de contaminació, les motocicletes, ciclomotors, tricicles i quadricicles que no disposin del distintiu de la DGT tampoc podran circular en l'àmbit de Zona de Baixes Emissions de Barcelona. A l'àrea metropolitana de Barcelona, el percentatge de motos afectades s'estima que és del 12%. Per tant, es calcula que aquesta mesura afectarà uns 40.000 vehicles. Són, majoritàriament, les matriculades abans del 2003.

Butlletí