L'AMB crearà zones de baixes emissions i restriccions per als vehicles més contaminants

Font: AMB
27/01/2016 - 00:00

Aquest 22 de gener, en el marc d'una jornada en què han participat tots els municipis metropolitans, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda, ha presentat un conjunt de propostes que formen part del compromís metropolità per assolir una mobilitat neta i millorar així la qualitat de l'aire.

S'ha concretat un primer grup de propostes que es plantejaran per ser debatudes amb els ajuntaments metropolitans, la Generalitat de Catalunya i el món científic i social, i que seran desenvolupades pels tècnics dels del Consell de Municipis per a Lluita contra la Contaminació Atmosfèrica, creat el passat 1 de desembre.

Aquestes propostes contemplaran,  per exemple, la creació de zones de baixes emissions en el territori metropolità de Barcelona, seguint l'exemple d'altres metròpolis europees. Es plantejaran en la següent gradació:

  • Una zona de baixes emissions metropolitana, per a tot el territori AMB (36 municipis)
  • Una zona de baixes emissions urbana, per a l'àmbit delimitat per l'anell de les rondes de Barcelona.
  • Zones urbanes d'atmosfera protegida (ZUAP), prop de localitzacions especialment sensibles, com ara les escoles.

A cada nivell s'aniran restringint les condicions d'accés dels vehicles en funció del seu grau de contaminació.

També s'han concretat propostes referents a l'ambientalització de les flotes públiques, amb un horitzó ben definit, el 31 de desembre de 2020:

  • Transport públic urbà (autobusos): es proposa que el 2020 s'hagin eliminat totalment els vehicles dièsel més contaminants i que, a partir d'ara, l'AMB adquireixi únicament nous autobusos híbrids, elèctrics i de gas natural.
  • Taxi: es continuarà promovent la compra de vehicles no contaminants. L'objectiu proposat és que el 2020 menys del 50% dels taxis siguin dièsel, i de cara al 2025, menys del 33%.
  • Flotes de servei públic de l'AMB i dels ajuntaments: es tendirà cap a un parc sense dièsel, a partir del finançament d'unitats noves de baixes emissions i preferentment elèctriques.
Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

Des del febrer del 2023 a Barcelona ja circulen més turismes amb etiqueta ECO, un 24,7%, que amb etiqueta B (groga), un 18,1%. La Zona de Baixes Emissions (ZBE) Rondes de Barcelona ha permès consolidar una tendència que situa el parc de vehicles nets en màxims històrics. La resta de turismes mantenen uns percentatges estables, amb un 52% de vehicles amb etiqueta verda i al voltant d'un 1,2% sense etiqueta

Notícia

Com a mesura prèvia per recollir dades actualitzades, s’instal·laran 8 nous sonòmetres que se sumen als 30 actius i es convocarà la Taula de Soroll del districte

Notícia

L’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) ha publicat l’Informe anual de qualitat de l’aire a Barcelona per l’any 2022.

Butlletí