Sabadell impulsa una campanya per conscienciar la ciutadania del cost de no reciclar

21/01/2018 - 09:13

Si se separés correctament, l’Ajuntament tindria uns ingressos anuals de 3.646.784,16 € en comptes d’una despesa anual de 3.180.912,23 €

Sabadell impulsa una campanya per conscienciar la ciutadania del cost de no reciclar, amb el lema “No reciclar ens passa factura”. La campanya s’adreça a les persones que no separen els residus domèstics a casa. Es tracta de promoure un canvi d’hàbits mostrant el cost que té per a tots plegats llençar-los tots a la mateixa bossa.

Aquesta campanya té un missatge que deixa pas a la reflexió, apel·lant la responsabilitat de cadascú a l’hora de decidir què fa amb els residus que genera, ja que s’especifica el sobrecost que comporta per al conjunt de la ciutat no reciclar correctament: concretament 6.827.696,39 euros. La campanya il·lustra amb diversos exemples què es podria fer amb aquests diners. Per exemple, indica que reciclant envasos es podrien estalviar 1.503.532 euros l’any, amb els quals es podrien fer 16 parcs infantils. Reciclant correctament el vidre, s’estalviarien 377.871 euros, l’equivalent a 4 parcs infantils. I que no reciclar el paper comporta pagar 596.441 euros de més a la factura, amb els quals es podrien habilitat 6 parcs infantils.

Per donar a conèixer aquestes xifres s’ha iniciat una campanya als mitjans de comunicació i s’han col·locat adhesius al tots els contenidors de la ciutat.

L’objectiu és fomentar encara més la recollida selectiva de totes fraccions. Sabadell ha de fer un salt de qualitat, ja que estem amb percentatge de recollida del 30%, molt per sota de la mitjana nacional, que és del 38%. Alhora, volem valorar l’esforç de la gent que sí que fa la selecció dels residus a casa correctament”, ha explicat Xavier Guerrero, regidor d’Espai Públic.

Queda palès que on hi ha més camp per córrer en la selecció en origen és justament en les fraccions que representen una despesa més important i l’impacte ambiental. És a dir, Fracció Orgànica dels Residus Municipals (FORM), fonamentalment constituïda per restes de menjar i restes vegetals de mida petita que es poden recollir selectivament i són susceptibles de degradar-se biològicament. Cal destacar que si bé les restes de menjar són el 44% de les deixalles que generem, només en separem a casa i al contenidor marró el 5%. Això implica que el que anomenem Resta sigui molt gran i que ens costi molts diners portar-ho a tractar per recuperar els materials que no separem a casa. L’any 2016 el tractament de la resta va costar 4.465.929,76 € i si s’hagués fet la selecció correctament el cost hauria estat de 882.031,32 €, a banda de generar uns ingressos pel tractament de les altres fraccions de 4.528.815,48 €.

Si se sumen els ingressos i despeses de fer la separació correctament, l’Ajuntament tindria uns ingressos anuals de 3.646.784,16 € en lloc de la despesa anual de 3.180.912,23 €. En total cada any llancem a la brossa 6,8 milions d’euros.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

La visita al CTR-Vallès o l’escape room ‘Retorn a la Terra’, els esdeveniments més desitjats per a la canalla

Notícia
Qui recicli més, pagarà menys

Aquest dilluns 19 de febrer comença el nou sistema de recollida de residus porta a porta amb identificador xip i els nous cubells

Notícia

El ple municipal de l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès d’aquest mes de desembre ha aprovat la licitació del nou contracte de servei de neteja viària i recollida i transport de residus.

Butlletí