Sant Cugat posa en marxa un bus 100% elèctric, dos híbrids i un minibús de baixa emissió

Font: Ajuntament de Sant Cugat del Vallès
13/04/2016 - 14:29

Amb aquesta adquisició la ciutat es converteix en el segon municipi de Catalunya a incorporar un autobús completament elèctric en el servei de transport públic municipal.

 

Sant Cugat del Vallès incorpora a la flota de vehicles municipals un autobús 100% elèctric, dos híbrids i un minibús de baixa emissió de gasos contaminants. La compra d'aquests busos ha suposat una inversió d'1,2 milions d'euros. Els nous vehicles s'afegeixen als dos autobusos híbrids que ja hi ha en circulació.

Es calcula que la posada en marxa d'aquests vehicles suposarà un estalvi d'emissions de 143 tones de diòxid de carboni i de 54.050 litres de carburant cada any. L'alcaldessa, Mercè Conesa, ha remarcat el compromís municipal amb el medi ambient.

Ens suposa un cost més d'inversió però entenem que com administració pública tenim una estratègia clara contra el canvi climàtic. Hem de posar èmfasi en la política de respecte al medi ambient. Mercè Conesa

El president del grup Moventia, Miquel Martí, ha explicat que en aquests moment la flota municipal té un 30% de vehicles híbrids o elèctrics, fet que suposa una inversió elevada. Segons Martí, "un vehicle elèctric té un cost de gairebé el 70% més que un vehicle convencional i un híbrid, entre el 20 i el 40%. Cal reconèixer aquest esforç inversor per part de l'Ajuntament"

S’estima que l’adquisició d’aquests quatre autobusos evitarà llençar a l’atmosfera un total de 143 tones de CO2 cada any. Concretament, aquest estalvi s’aconseguirà de la següent manera:

  • Autobús 100% elèctric: estalvi de 27.300 litres de dièsel/any i de 72 tones de CO2
  • 2 autobusos híbrids: estalvi de 14.400 litres de dièsel/any i de 38 tones de CO2
  • Autobús de baixa emissió (model EURO VI): estalvi de 12.350 litres de dièsel/any i 33 tones de CO2

L'autobús elèctric, model eBus-12 de la marxa xines BYD, s'ha incorporat a la L-7 aquest dimarts al migdia. El vehicle, adaptat a persones amb mobilitat reduïda, té una autonomia de 250 quilòmetres i tarda cinc hores i mitja a carregar les bateries. L'autobús ha costat 428.000 euros més 6.000 euros per a l'estació de recàrrega. L'autobús havia d'entrar en funcionament al setembre de l'any passat però els processos d'homologació han retardat la posada en marxa del vehicle.

Un dels dos autobusos híbrids de la marca Volvo i VanHool s'incorporarà aquest dimecres a la L-1 i l'altre ho farà a partir de la setmana vinent a la L-3. Aquests vehicles disposen d'un motor elèctric i un altre de dièsel que poden funcionar de forma simultània o independent segons les necessitats. L'adquisició d'aquests autobusos ha suposat un total de 660.000 euros de despesa.

El minibús de baixa emissió és el model Sprinter City, de la marca Mercedez-Benz, i té una capacitat per a 21 passatgers. El vehicle s'incorporarà aquest dimecres a la L-4 perquè les seves dimensions s'adapten a l'orografia del recorregut d'aquesta línia de la Floresta. El minibús ha costat 160.000 euros.

Amb aquestes incorporacions la flota de transport públic municipal suma 20 autobusos, més dos de reserva, dels quals un és elèctric, quatre són híbrids i un és de baixa emissió. Sant Cugat té un total de 10 línies.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

S'ampliarà la xarxa metropolitana pública actual de 10 a 102 a finals del 2024

Notícia

El Ple de l'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès ha donat llum verda al Pla estratègic per fomentar la mobilitat elèctrica. La previsió és que el parc de vehicles elèctrics i híbrids endollables creixi un 260% fins a l’any 2028.

Article

La remodelació dels jardins de les Tres Xemeneies, al Poble-sec, suposa un pas endavant en la millora de l’eficiència energètica i la reducció de la contaminació en els treballs urbanístics. L’actuació permetrà eliminar barreres arquitectòniques i dinamitzarà l’espai.

Butlletí