TMB ha provat un prototip d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Font: TMB

09/01/2019 - 10:15

El vehicle, cedit per Ayats, ha estat circulant uns mesos sense passatgers per verificar la seva adequació al servei urbà i l'autonomia de les bateries. El departament d'Enginyeria de Bus va finalitzar la setmana passada les proves de circulació en buit amb un autobús de dos pisos 100% elèctric i de zero emissions contaminants, cedit per la firma catalana Ayats, per analitzar les seves prestacions i valorar la seva idoneïtat per al servei en línies com les del Barcelona Bus Turístic.

L'autobús que ha estat a prova és una variant del model Bravo IR City, de 13,2 metres de longitud i 4 metres d’altura, equipat amb motors elèctrics de 200 kW i bateries d’ió liti de 300 kWh, tots de la firma Actia. Les proves han consistit a comprovar la fiabilitat i l’autonomia de l’autobús, l’adaptació als recorreguts de les rutes del Barcelona Bus Turístic, així com la gestió del punt de càrrega a la cotxera.

El test del Bravo IR City elèctric s’emmarca en la voluntat de TMB de col·laborar estretament amb la indústria de l’automoció en el desenvolupament i posada a punt de vehicles nets amb prestacions i costos totals (sumats els de tot el cicle de vida) comparables als dels vehicles de propulsió convencional, per accelerar-ne la substitució i contribuir així a la millora de la qualitat de l’aire i la prevenció del canvi climàtic.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

El pacte va néixer com un espai de participació i diàleg sobre la mobilitat a Barcelona i, a hores d'ara, en formen part un total de 122 entitats, empreses i operadors de transport, inclosa TMB. El passat 13 de desembre, l'auditori de Barcelona Activa va ser escenari d'una trobada que conmemorava el 20è aniversari de la iniciativa que, en aquest temps, ha participat en la cerca de propostes en favor d'una mobilitat sostenible i segura a la ciutat de Barcelona.

Reportatge
Cal una reflexió profunda sobre com enquibir aquest mode de transport a l'espai urbà i garantir la convivència respectuosa amb vianants i ciclistes.

La utilització dels vehicles de mobilitat personal (VMP) com a mitjà de transport ha esdevingut una pràctica generalitzada que ha sorprès tothom. Cal una reflexió profunda sobre com enquibir aquest mode de transport a l'espai urbà i garantir la convivència respectuosa amb vianants i ciclistes.

Notícia

Mataró Bus incorpora aquest mes de gener 6 nous autobusos híbrids per renovar la seva flota. Aquesta renovació rebaixa l’edat mitjana dels vehicles, augmenta la fiabilitat de la flota (27 vehicles) i representa millores en la sostenibilitat mediambiental, l’accessibilitat i la seguretat als vehicles. Són una millora en seguretat i en sostenibilitat ambiental, amb una reducció del 92% de les emissions d’òxids nitrosos i del 30% de les emissions de CO²

Butlletí