Un projecte sobre com optimitzar l’ocupació dels busos guanya la Som Hackathon

14/02/2017 - 16:46

El TecnoCampus de Mataró ha celebrat del 10 al 12 de febrer la Som Hackathon, que ha reunit 53 estudiants universitaris (del TecnoCampus i d’altres centres) i de batxillerats i cicles formatius de grau superior. Dividits en nou equips multidisciplinaris, cada grup va presentar ahir una solució en l’àmbit de la mobilitat sostenible que sorgís de l’economia col·laborativa. 

El premi a la idea millor desenvolupada ha estat per al projecte Vavava, que proposa la configuració dinàmica de línies d’autobusos a les ciutats segons la demanda, amb l’objectiu d’optimitzar l’ocupació dels busos. L’equip, format per Pol Cervera, Ivan de la Ruba, David Tamayo, Ricard Tapias, Laura Tortosa i Lluc Colomo, ha guanyat 3.000 euros i la possibilitat d’entrar al programa per a emprenedors de la Llançadora, impulsat per l’Ateneu Cooperatiu Cafè de Mar.

Pel que fa als segons classificats, que tindrà accés a la preincubadora universitària del TecnoCampus durant un any, són, amb la mateixa puntuació, els equips Carry ME i Dility. Carry ME és una iniciativa de Joaquim Allard, Maria España, Iván Lozano, Pol Parra, Xavier Pi i Toni Porras que es basa en la creació d’una aplicació web que connectaria els usuaris de la comunitat del TecnoCampus que necessiten transport amb els usuaris privats que poden oferir-lo. El projecte Dility, creat per Eric Alcaide, Pau Alemany, Pol Balades, Álvaro de Pascual i Javier Roset, se centra a solucionar el problema de la gestió de la informació per aplicacions de l’àmbit de la mobilitat. L’objectiu del projecte és recopilar dades de diverses fonts i proporcionar la informació d’una manera creuada i organitzada. 

La regidora de Promoció Econòmica i Innovació i presidenta del TecnoCampus, Dolors Guillén, i la regidora de Via Pública, Equipaments i Espais Públics, Núria Moreno, van ser les encarregades de lliurar els premis als guanyadors i el diploma a cadascun dels participants. Guillén va destacar el compromís de la ciutat de Mataró amb l’economia social i col·laborativa i va remarcar la voluntat de repetir una segona edició de la Som Hackathon. 

Professionals que actuen de mentors

Durant el cap de setmana els equips van desenvolupar els projectes amb el suport d’un equip de mentors, format principalment per professors del TecnoCampus, i membres de Som Mobilitat, OuiShare, Som Connexió, Holon i Data to Knowledge. Diumenge, cada equip va presentar en cinc minuts el projecte al jurat, format per representants de Som Mobilitat, de l’Ajuntament de Mataró i del TecnoCampus.Han participat en aquesta primera edició de Som Hackathon estudiants de l’Escola Pia Santa Anna de Mataró, Escola Pia Granollers, Taller Ginebró, Monlau, Col·legi Pare Manyanet Les Corts, Escola Pia de Sarrià-Calassanç, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat de Girona i la Universitat Politècnica de Catalunya, així com estudiant de l’Escola Superior Politècnica i l’Escola Superior de Ciències Socials i de l’Empresa del TecnoCampus.

La Som Hackathon del TecnoCampus és un projecte desenvolupat conjuntament amb Som Mobilitat i l’Ajuntament de Mataró, des de la Regidoria de Via Pública, Equipaments i Espais Públics i l’Ateneu Cooperatiu del Cafè de Mar. També ha comptat amb Som Connexió, Ou Share, Som Energia com a principals col•laboradors d’aquesta iniciativa nascuda amb la voluntat de generar propostes innovadors en el territori que abordin reptes estratègics en l’àmbit de la mobilitat sostenible.

 

Foto: Els equips classificats en segona posició

 


 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

Mataró Bus ha presentat tres nous autobusos híbrids, que rebaixen l’edat mitjana de la flota i suposen millores en la sostenibilitat ambiental, l’accessibilitat i la seguretat. El 68 % de la flota operativa de Mataró Bus ja és híbrida.

Notícia

Vuit centres educatius de L’Hospitalet han participat enguany en la Marató   La campanya s’ha dut a terme durant tot el mes de febrer, amb l’objectiu de fomentar bones pràctiques en l’ús i el consum eficient de l’energia i l’aigua en un context d’emergència climàtica

Article

S’ha inaugurat la planta pilot de regeneració d’aigua instal·lada a l’EDAR de Mataró. També posa a disposició dels ajuntaments un model d’ordenança municipal per regular l’ús de l’aigua en període de sequera​.

Butlletí