La congestió als accessos de Barcelona podria créixer un 50% els pròxims anys

Ho apunta un estudi del RACC, que reclama, com a mesures urgents, més oferta i qualitat del transport públic i la millora del servei de Rodalies

Font: TV3

05/10/2016 - 19:30

Unes 200.000 persones que accedeixen diàriament a l'àrea metropolitana de Barcelona pateixen retencions de trànsit, segons un estudi del RACC, el Reial Automòbil Club de Catalunya. L'informe alerta que si no es prenen mesures urgents, la congestió als accessos de la ciutat s'incrementarà els pròxims anys un 50%.

 

L'estudi xifra en 52.000 hores diàries el temps de mitjana que perden els usuaris per la congestió, que equival a 685 euros per usuari afectat l'any.

Des del RACC s'exigeix com a mesura urgent incrementar l'oferta i la qualitat del transport públic. En aquest sentit diu que és necessari que el Ministeri de Foment faci les inversions compromeses en el servei de Rodalies. També proposa millorar la gestió del trànsit amb la creació del carril Bus-VAO de baix cost o el control de la velocitat variable, entre altres propostes. 

Quatre entrades a Barcelona són les que tenen més volum de vehicles en dies laborables: la A-2 (de Pallejà a Barcelona), la B-23 (de Molins de Rei a Barcelona), la C-58 (de Terrassa a Barcelona) i la B-20, la pota nord (de Montgat al Nus de la Trinitat).

Per als ciutadans que accedeixen en hora punta a Barcelona, és a dir, de 8 a 9 del matí, la demora mitjana calculada és de 80 minuts a la setmana. Els usuaris que circulen per les Rondes són els més perjudicats, amb demores que poden superar en hora punta els 150 minuts a la setmana addicionals (2,5h de mitjana més). En termes de pèrdua de jornades laborals, la demora en hora punta equival anualment a 8 dies de treball perduts.


Categories: 

Relacionats

Article

La campanya vol sensibilitzar la ciutadania sobre el paper clau del transport públic en la mobilitat del futur, així com posar de relleu que no podem tornar enrere amb una mobilitat de fums i soroll que perjudiqui la nostra salut. També recorda el servei que ofereix la xarxa de transport públic de l’àrea metropolitana i els esforços realitzats per continuar oferint servei i incrementant l’oferta.

Notícia
Foto: Bikefriendly. Equip de preparació de la candidatura del Congrés

Foto: Bikefriendly. Equip de preparació de la candidatura del Congrés

CICLOBCN21 convertirà Catalunya en capital de la bicicleta del 5 al 10 d’octubre. Les inscripcions per participar en aquest esdeveniment al voltant de la bicicleta ja estan obertes. Per primer cop, una mateixa ciutat, Barcelona, aplega tres congressos sobre la bici amb el lema “Pedalem ciutats i territori”

Article

Fins ara, aquest títol, creat per l’AMB l’any 2017 per fomentar una mobilitat més sostenible, ha permès desballestar 10.613 cotxes i 1.735 motos sense distintiu ambiental de la DGT, els més contaminants, a canvi de tres anys de transport públic gratuït. L’objectiu d’aquesta targeta és promoure un canvi d’hàbits en la ciutadania cap a una mobilitat més neta per disminuir la contaminació atmosfèrica i millorar la qualitat de l’aire.

Butlletí