Font: Ajuntament de Barcelona [1]

L’objectiu del servei és fomentar i millorar la reutilització i el reciclatge de tèxtil, prevenir la generació de residus i incentivar l’economia circular. Es pot sol·licitar al 010 i s’hi pot entregar roba, complements de vestir, calçat, tovalloles, llençols o cortines.
Durant el primer mes i mig de funcionament del servei s’han realitzat 811 recollides de peces, que es destinaran a botigues de segona mà, a l’exportació o a la creació de noves fibres si no es poden reutilitzar.
La indústria tèxtil és la quarta més demandant de matèries primeres i aigua, i la cinquena que emet més gasos amb efecte d’hivernacle. La iniciativa s’emmarca en el pla Residu Zero Barcelona [2], que inclou també altres iniciatives, com “Renova la teva roba”, “Renova les teves joguines”, les unitats mòbils Reparatruck i Didaltruck o la Taula Plàstic Zero [3].
El passat 15 de març també es van organitzar les jornades “Fem camí cap al residu zero”, en què diverses entitats han compartit experiències i iniciatives en diferents àmbits.