Font: Agència de Residus de Catalunya [1]
Campanya "RECI-CLAR, ES CLAR. És massa evident per no fer-ho" - 2a edició
El concepte creatiu de la campanya busca subratllar fins a quin punt és evident la necessitat de recollir selectivament tant a casa com als comerços i a la restauració. Aquesta és la segona edició de la campanya.
Any rere any, i des de fa ja més de dues dècades, la Generalitat de Catalunya duu a terme campanyes de foment de la recollida selectiva dels residus municipals destinades al global de la ciutadania de Catalunya. Per fer-ho possible s’han desplegat campanyes amb tota mena de propostes tècniques i estètiques que han ajudat a augmentar els percentatges de recollida selectiva que es registren cada any.
Per a la campanya de recollida selectiva de 2024 és una segona edició de la campanya de l'any anterior.
Kit digital: Material a disposició dels ensl locals en format digital per a la seva personalització [2]
Existeix, avui en dia, un notable coneixement sobre la correcta separació dels residus per part de la ciutadania de Catalunya. Alhora, la consciència mediambiental està cada cop més arrelada a la societat i moltes persones ja saben que una de les accions que podem dur a terme a l’entorn domèstic per lluitar contra el canvi climàtic és, precisament, separar correctament els residus que generem.
Per això, el concepte creatiu de la campanya busca subratllar fins a quin punt és evident la necessitat de recollir selectivament tant a casa com als comerços i a la restauració.
El protagonista de l’espot i de les falques de la campanya és algú que no separa a casa i que, al llarg de tota la història que s’explica, es troba amb diferents persones que sí que separen i que, alhora, deixen clar de manera implícita que no es plantegen la possibilitat de no fer-ho. Resulta evident que s’ha de fer i així ho fan. Al llarg de tota la narració, també s’aprofita per mostrar quins residus cal llençar a cada fracció i, en el cas del material gràfic, també es vincula cada fracció amb el color que l’identifica.
El claim i els missatges de campanya
El claim de la campanya condensa la línia de senzillesa i impacte per reforçar la notorietat que explicàvem anteriorment: “Reci-CLAR!”
Amb aquesta construcció enviem el missatge que és natural separar els residus, sense excuses i amb el convenciment del fet que cal fer-ho per cuidar el medi ambient i, en definitiva, a nosaltres mateixos.
Tenint en compte la idea que la societat ja coneix com separar els residus i els beneficis que aporta fer-ho, el concepte de campanya també queda perfectament definit al subclaim que apareix al material gràfic: “És massa evident per no fer-ho”.
Aquestes dues idees, sumades a la dada que aportem també al contingut gràfic sobre les tones de CO2 que evitem que s’emetin amb el reciclatge, completem els missatges de campanya.