Font: Ajuntament de Montornès del Vallès [1]

L’Ajuntament de Montornès del Vallès ha creat una xarxa d’espais de refugi climàtic adreçats especialment a la població vulnerable. Són 8 espais, 4 a l’aire lliure i 4 d’interiors. També hi ha 31 fonts d’aigua potable repartides pel municipi.
Els efectes de la crisi climàtica provoquen que cada vegada hi hagi més onades de calor i més intenses. Així mateix, l’exposició a temperatures fredes també està relacionada amb un augment de la mortalitat i afecta a les persones més vulnerables.
És per això que l’Ajuntament de Montornès ha elaborat un llistat d’espais del municipi que tindran la funció de refugi climàtic [2]. Això vol dir que durant els episodis climàtics extrems, aquests espais ofereixen confort tèrmic i seguretat, mentre mantenen altres usos o funcionalitats.
El llistat inclou 8 espais, 4 dels quals són exteriors i 4 interiors. Els exteriors són bàsicament zones arbrades com el Parc del Torrent de Vinyes Velles, el Parc dels Castanyers, el Parc socioesportiu de Montornès Nord o l’entorn de les piscines d’estiu.
També s'ha decretat la declaració de refugi climàtic per a les piscines cobertes i el CEM Les Vernedes (durant l’hivern), la Biblioteca, i els Casals de la Gent Gran Centre i Nord. Aquests dos darrers equipaments estaran oberts durant tot el mes d’agost.
A l’enllaç adjunt trobareu més informació sobre els refugis climàtics, el plànol per descarregar amb la ubicació dels espais i de les 31 fonts d’aigua potable que hi ha al municipi, així com recomanacions contra la calor extrema.
Refugis climàtics - Plànol per descarregar [3]
Decret de declaració de la xarxa d'espais de refugi climàtic de Montornès del Vallès [4]