40 anys d’educació ambiental, en un llibre

12/04/2017 - 16:17

El llibre 'Educació ambiental. D'on venim? Cap on anem?' és una revisió de l'estat de l'educació ambiental després de 40 anys de pràctica efectiva. En aquest temps, la societat ha evolucionat extraordinàriament, i la percepció i la gestió del medi ambient s'han transformat de forma excepcional. La publicació fa una mirada crítica i una reflexió profunda per extreure coneixement del camí recorregut i actuar amb més responsabilitat i saviesa en el futur.

La publicació és, també, una commemoració de diverses efemèrides: el 40è aniversari de l'Itinerari del bosc de Santiga, que va introduir l'educació ambiental al país, el 30è aniversari de la Societat Catalana d'Educació Ambiental i, finalment, el motiu que inspira el llibre: l'edició, el 1983, del número 6 de la col·lecció Quaderns d'Ecologia Aplicada, que incorporava l'article del Dr. Jaume Terradas que posava les bases conceptuals de la disciplina.

El llibre ha estat promogut i coordinat per l'Oficina Tècnica d'Educació i Promoció Ambiental i editat i publicat per la Diputació de Barcelona.

Es pot adquiriri a la llibreria de la Diputació de Barcelona.

Per presentar el llibre i poder debatre amb els autors s'ha convocat la jornada amb el mateix títol el 8 de juny a Barcelona. Inscripcions ja obertes.


 

Categories: 

Relacionats

Article

Experiència posidònia

El Centre d’Estudis del Mar (CEM) de Sitges presenta l’audiovisual “Experiència posidònia”, un viatge submarí virtual realitzat en la tècnica del vídeo mapping 3D sobre l’Espai Natural Marí Costes del Garraf de la Xarxa europea Natura 2000, i sobre la praderia de posidònia que alberga, que és un dels ecosistemes més valuosos i amb més biodiversitat de la Mediterrània.

Opinió

#40anysEA

El passat mes de juny va córrer molt per twitter l’etiqueta #40anysEA. El contrast entre el coixinet del hagstag —amb aquell air de postmodernitat — i la promesa d’un viatge enrere en el temps de 40anys resultava singular ...

Entrevista

Teresa Franquesa: “L’educació ambiental ha de capacitar per a l’acció, no adoctrinar”

 

Teresa Franquesa és amplament coneguda en el món de l’educació ambiental i de la sostenibilitat en general. Ho és per la seva dilatada trajectòria en aquest camp i pel seu treball reeixit, reconegut reiteradament a nivell internacional. 

És sens dubte una de les veus més rellevants d’Europa per analitzar amb profunditat el sentit de l’educació ambiental als nostres dies. Coautora del llibre ‘'Educació ambiental. D'on venim? Cap on anem?' Sostenible ha volgut parlar amb ella sobre aquest 40 anys d’història de l’educació ambiental a Catalunya, els reptes i febleses.

Butlletí