Barcelona inicia una campanya de sensibilització per a la millora de la neteja

13/02/2017 - 09:23

Apoderar i fer corresponsables els veïns i veïnes envers els temes de neteja de la ciutat. Amb aquesta finalitat neix la Campanya de sensibilització ciutadana i comercial amb informadors al carrer en tots els districtes de Barcelona que l’Ajuntament posa en marxa aquest any 2017.

La campanya pretén aconseguir que la ciutadania i els comerciants comptin amb més informació sobre els serveis de neteja viària, més coneixement sobre els sistemes de recollida de residus existents a la ciutat, més sensibilitat sobre la problemàtica dels residus i la brutícia i més implicació en el manteniment de l’ordre i la neteja de places i carrers per, entre tots, aconseguir una ciutat més neta i habitable.

Per aconseguir-ho, la campanya s’ha proposat els següents objectius:

  • Identificar i corregir les males pràctiques de la ciutadania en relació a la neteja de l’espai públic
  • Identificar els comerços que gestionen incorrectament els diferents residus que generen
  • Millorar la percepció ciutadana sobre la neteja de la ciutat
  • Sensibilitzar als públics de la necessitat de col·laboració en el manteniment de la neteja dels carrers
  • Sensibilitzar als comerços i implicar-los en la correcta separació de residus.

100 informadors i 6 coordinadors

La campanya, que s’inicia el 6 de febrer i estarà vigent fins al 30 de gener de 2018, comptarà amb 100 informadors i 6 coordinadors. Dels 100 informadors, 80 donaran informació als veïns (8 informadors per cada districte) i els altres 20 es dedicaran als comerços. Dels 6 coordinadors, 5 es dedicaran als veïns i 1 al comerç.

El perfil dels educadors de ciutadania i comerços és variat, ja que s’ha fet la selecció de personal tenint en compte les diferents realitats de la ciutat. Un 50% de l’equip prové del sector del medi ambient o científic, un 30% aproximadament del món social i la resta d’altres sectors.

Entre els informadors hi ha nacionalitats diverses, tot prioritzant aquells països d’on Barcelona té més població, com ara els països àrabs, Pakistan, Xina o Filipines. Entre l’equip també hi ha informadors que parlen de manera fluida l’anglès i el francès, per tal que es puguin adreçar a públic estranger i turistes.

La campanya està dirigida als veïns i veïnes de la ciutat (inclosos els nouvinguts), als turistes que fan estada a la ciutat, a les entitats i als propietaris d’animals de companyia, així com a totes les activitats econòmiques i comercials de la ciutat, amb especial atenció als establiments del sector de la restauració.


 

Municipis: 
Etiquetes: 

Relacionats

Notícia

Manifesta 15 Barcelona s’expandirà més enllà del centre de Barcelona i arribarà a la serra de Collserola, el Prat-Delta del Llobregat i el riu Besòs anomenats ‘nodes geogràfics’.

Notícia

Més d'un centenar de persones van omplir la Sala Francesca Bonnemaison en una celebració en què es va comptar amb una ponència inspiradora sobre decreixement i reconnexió amb la natura, amb la taula rodona “La Xarxa en transformació” i amb el reconeixement de les Bones Idees per canviar món 2022. Voleu descobrir-ne tots els detalls?

Reportatge
EN EL PUNT DE MIRA

Les característiques concretes ecosistèmiques i urbanístiques de Collserola fan que la gestió forestal i agrícola presenti reptes particulars.

Butlletí