Exposició “Menys plàstics, més vida” a Sant Fost de Campsentelles

dimecres, 22 juny, 2022 - 00:00 a dilluns, 4 juliol, 2022 - 23:59
Passatge Mercè Rodoreda. La GranadaAvinguda Sant Jeroni 8-14. Sant Fost de Campsentelles

Una exposició per sensibilitzar la població sobre l’impacte ambiental dels plàstics en el medi marí i per reduir-ne l’ús. La mostra “Menys plàstic, més vida!” és una producció de l’Agència Catalana de l’Aigua amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona

Horari: exposició a l’aire lliure. L’exposició es realitzarà en el marc de la Setmana de la Natura

L’exposició presenta la problemàtica ambiental generada per l’ús generalitzat i inadequat dels plàstics i s’estructura en sis blocs temàtics: Plastic Paradise; Polseres d’aigua; Sopa de mar; Esports Nàutics; Un món de plàstic i Alternatives Sostenibles.

L’exposició posa de manifest que més del 90% dels productes i objectes que ens envolten actualment estan fets de plàstic, un material que té un cost de producció baix, una gran versatilitat i una resistència elevada. El revers de la moneda és també molt negatiu: la fabricació del plàstic comporta un ús massiu de recursos, en particular de derivats del petroli, per a un material que sovint s’utilitza d’una forma molt puntual, per exemple per dur la compra del mercat a casa. Immediatament es converteix en un residu que embruta el medi ambient, en particular els ecosistemes oceànics. A més, l'esmicolament del material genera els anomenats microplàstics, molt difícils de tractar.

La itinerància d’aquesta exposició és en si mateixa una bona pràctica de la utilització que cal donar als materials plàstics, atès que l’Agència Catalana de l’Aigua n’ha cedit l’ús per tal que la Diputació de Barcelona la pugui presentar en els diferents municipis litorals de la demarcació, en una actuació de col·laboració entre administracions.


 

Organitzador: 
Diputació de Barcelona
Etiquetes: 
Categories: 
Reciclatge/Residus

Relacionats

Acte
28/03/2025 - 17:30
Escola de Natura de Parets del Vallès
Notícia
Resolució de la Sindicatura de Greuges de Barcelona

Davant l'increment de residus en la xarxa de clavegueram, amb el greu cost mediambiental que suposa quan aquesta es desborda i s'aboquen aigües sense tractar a la mar, la Sindicatura de Greuges de Barcelona apel·la en la seva resolució al civisme de la ciutadania. Així mateix, l'Ajuntament de Barcelona, si bé actua de manera adequada en aquest àmbit, ha de reforçar les campanyes específiques.

Article


L’Agència de Residus de Catalunya (ARC) ha presentat sis projectes catalans a la XVI edició del Premi Europeu de la Prevenció de Residus, que es donarà a conèixer el proper mes de juny.

Butlletí