Notícies

Font foto: Betevé

El departament de Medi Ambient del Govern de les Illes Balears i el Zoo de Barcelona acorden ampliar al calàpet el programa de reintroducció d'espècies iniciat amb els ferrerets i s'estudiarà la viabilitat de projectes de reintroducció de l'espinós i la sargantana pitiüsa.

S’impartiran un total de 13 conferències telemàtiques dirigides a formar al professorat

Jordi Baucells, consultor mediambiental del Consorci per a la Gestió dels Residus Municipals, durant la xerrada informativa

Aquest 30 de novembre ha tingut lloc la primera reunió informativa de les múltiples que es faran per la implementació del sistema del Porta a Porta a Flix. La xerrada tenia com objectiu fer un primer apropament als veïns i veïnes de la població sobre aquest sistema ja utilitzat en molts altres municipis. De fet, actualment, són molt pocs els municipis de les tres comarques del consorci que no estan realitzant el “porta a porta”, entre ells Flix i  comença a ser una gran necessitat per reduir i contenir els costos de recollida de la brossa.

L’ampliació incorpora vint municipis de l’entorn del Parc Natural, inclòs Falset, la capital del Priorat, que es converteix en l’única comarca de Catalunya que ha apostat en la seva totalitat per un projecte de protecció envers la contaminació lumínica. La zona rep la certificació com a Destinació Turística Starlight en reconeixement a la bona qualitat del cel nocturn.

L’àmbit de Qualitat Urbana de l’Ajuntament de Sant Cugat del Vallès ha impulsat un pla d’implantació de LEDS que dedica especial atenció als barris. La instal·lació de la nova tecnologia permetrà estalviar a la ciutat 670 MWh a l’any.

La Biblioteca Elisenda acull una exposició amb una descripció de cadascun dels 17 objectius establerts per Nacions Unides.

El volum de residus generats a les Illes Balears el 2020 va ser de 595.392 tones, un 24% menys que el 2019. Aquesta xifra equival a una mitjana de 463 kilos per habitant, un 11% menys que l’any anterior.

La Declaració de Mollet fa una crida a que totes les ciutats del món implementin la velocitat màxima de 30 km/h, en base “a l’evidència existent” de la menor afectació en les lesions en un impacte a menys velocitat. Es tracta del text de consideracions i compromisos de les ponències i les taules rodones del III Congreso Internacional para Profesionales de la Seguridad y la Educación Vial, que la ciutat ha acollit aquest novembre. Experts que han participat al certamen han assegurat que Mollet és un model a seguir en la reducció de l’accidentalitat i l’educació viària.

Aquest nou paviment fred permetrà reduir el soroll fins a 3db i també rebaixar 2 graus la temperatura ambient a l'estiu

L’objectiu del projecte,  liderat per un equip interdisciplinari del grup de recerca Coneixement i Didàctica (CODI) de la Universitat de Vic és que els nens i les nenes que hi participin puguin tenir una experiència ambiental autèntica. És a dir, que puguin recollir dades ambientals reals, que prenguin decisions a partir d’aquestes dades i que puguin fer accions que ajudin a millorar la biodiversitat del pati.