Durant aquesta taula rodona ens actualitzarem sobre la legislació que aplica a la contractació pública en matèria de serveis de recollida de residus i s’exposaran diferents experiències de seguiment i control de la contracta. També hi haurà un ampli espai de temps destinat a consultes i debat amb el públic assistent sobre aquest tema d’actualitat.
PROGRAMA
9:30 h Benvinguda. A càrrec de Diputació de Barcelona i el Col·legi d'Ambientòlegs (COAMB).
9:40 h - 10h Presentació introductòria sobre la nova llei de contractació pública i els elements clau de les licitacions i
contractes de gestió/concessions de serveis de recollida de residus. Ponent: Bernat Domeyó (Uría Menéndez Advocats).
10 - 11.45 h Taula rodona de presentacions d’experiències.
- Experiència i suport de l’Oficina tècnica de canvi climàtic i sostenibilitat de la Diputació de Barcelona en la redacció de plecs i les auditories de serveis de recollida de residus. Ponent: Conxita Vicaria.
- Experiència de l’Ajuntament de Sant Cugat. Ponent: Marisa Àlvarez.
- Experiència de l’Ajuntament de Figueres. Ponent: Jordi Cabot.
- Experiència de l’Ajuntament de Manresa. Ponent: Marta Mena.
- Experiència de municipi amb recollida porta a porta (ponent pendent de confirmació).
11.45 - 14 h Debat.
Bloc 1) Definició d’instruments de corresponsabilització de l’empresa de recollida: descomptes per defectes en execució
dels serveis contractats i protocols, pagament per qualitat del servei i millora continua, pagament per objectius, etc. i
criteris d’aplicació.
Bloc 2) Aplicació pràctica d’actuacions de seguiment i control i ús de TIC, modificacions del servei i accions de millora
continua.
Modera:
Enric Coll, Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat.