L'equip de l'Institut Palau Ausit de Ripollet va guanyar el dissabte 3 de juny la quarta edició de l'ElectroCat amb un prototip elèctric ràpid i amb un disseny semblant al d'un jeep mehari.
L'equip amb Carlos Galán de capità i Lorena Martínez de pilot, va declarar que el conjunt es va esforçat molt i va indicar que el nivell de dificultat de la prova era molt alta. El capità de l'equip guanyador també va expressar que programes com l'ElectroCat motiven molt l'alumnat.
El jurat va valorar que la pilot Lorena del Palau Ausit recorregués les 20 voltes amb el seu bòlid verd en només 38 minuts, a més del ràpid canvi de bateria elèctrica, l'agilitat en la prova de l'eslàlom i la bona coordinació tècnica i l'eficient treball en equip. L'Institut públic de Ripollet ja va ser el guanyador de la primera edició del ElectroCat al juny de 2014. El Centre d’Estudis Monlau va rebre un doble premi, al millor disseny i millor projecte del ElectroCat 2017.
El segon classificat va ser l'Escola Tècnica de Girona i el tercer, el Centre d'Estudis Roca. El vehicle construït pels alumnes del Centre de Recursos del Vehicle Elèctric de Santa Perpètua de Mogoda (CREVE) es va retirar de la cursa per problemes tècnics des de l'inici de l'ElectroCat.
Dels vuit equips participants en aquesta edició, cinc van ser els que van poder realitzar les proves al circuit. Aquestes consistien a fer eslàlom, frenada i radi de gir. Després, els prototips van donar vint voltes per la zona d'asfalt i de terra, amb diferents rampes.
Aquesta edició de l'ElectroCat ha comptat amb una novetat destacada com ara el desenvolupament de les proves en un circuit urbà, de terra i asfalt, ubicat al recinte firal i els seus carrers annexes. El canvi d'ubicació ha apropat a la ciutadania el certamen, que va poder veure els vehicles rodant i saber-ne més de les seves característiques, gràcies a la retransmissió que es feia des del circuit. El camí de la Granja va ser l'espai on més públic es va congregar.
Els equips participants a l'ElectroCat han estat formats per alumnat i professorat de cicles formatius de Grau Superior d'Automoció de Palau Ausit, del Centre d'Estudis Roca i el CE Monlau de Barcelona, l'Institut Pedraforca de l'Hospitalet de Llobregat, l'IES Castellarnau de Sabadell, el centre tècnic del Vallès de les Franqueses del Vallès i l'Escola Tècnica de Girona, a més dels estudiants i docents del CREVE.
L'esdeveniment ha estat organitzat pels ajuntaments de la Riera de Caldes i ha comptat amb el suport del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, les empreses Alstom, ElectricGT, Mavilor Motors, Montesa-Honda, Nissan, Urbaser, Tempel Group, a més de la Fundació CIM de la UPC, la Fundació RACC, el Gremi de Tallers de Sabadell i Província i la cooperativa Som Mobilitat.
L'alcaldessa de Santa Perpètua de Mogoda, Isabel Garcia, s'ha mostrat molt satisfeta del bon funcionament de les proves en aquest nou circuit urbà, que "ha augmentat el nivell de dificultat esdevenint tot un repte per als participants". L'alcaldessa també va manifestar que l'Ajuntament treballa també per la sensibilització de la població sobre l´ús del vehicle elèctric i que per aquest motiu el circuit urbà d'enguany ha estat un encert. Valors com el companyerisme i la solidaritat dels participants ha estat una de les característiques principals de l'ElectroCat, segons va expressar Isabel Garcia.
L'ElectroCat està subvencionat pel Servei Públic d'Ocupació de Catalunya (SOC) en el marc del Programa de projectes Innovadors i Experimentals.
Presentació de Som Mobilitat
En paral·lel a l’ElectroCat, es va organitzar una mostra de vehicles elèctrics de les marques col·laboradores Citroën, Kia, Lexus, Nissan, Renault i Rotwild al mateix Recinte Firal. El fundador i coordinador de Som Mobilitat, Arnau Vilardell, va donar a conèixer el treball d'aquesta cooperativa que promociona l'ús compartit del vehicle elèctric amb una xerrada que ve tenir lloc a l'edifici de Desenvolupament Local.