Font: La Clara Comunicació
Quina petjada de carboni produïm? L’alumnat del projecte “Escoles For Future! Complim la Llei 16/2017!” de l’Institut Les Vinyes de Santa Coloma de Gramenet ha analitzat la petjada de carboni a l’institut. L’anàlisi és part del treball en conscienciació ambiental que duu a terme el programa Escoles for Future que ha treballat ACPP junt amb l’Institut Les Vinyes durant aquest curs escolar 2021-2022.
L’alumnat de l’Institut Les Vinyes de Santa Coloma de Gramenet ha presentat a la Biblioteca de Singuerlín les conclusions i propostes de millora d’ “Escoles For Future! Complim la Llei 16/2017!”, projecte en el que hi participen durant tot el curs escolar. A l’acte, han assist a més d’un centenar d’alumnes, el Regidor de Medi Ambient, Álvaro Rodilla, i la Tinenta d’Alcaldessa de Ciutat Educadora, Mireia González.
Algunes de les propostes de l’alumnat per reduir els gasos que provoquen l’efecte hivernacle han estat la instal·lació de panells solars o l’aprofitament de zones verdes al centre, que actualment estan en desús, per
plantar arbres , fet que suposa “una mesura de compensació per capturar la petjada de carboni”, tal com han explicat.
Per a la tècnica del projecte de l’Assemblea de Cooperació Per la Pau, Carolina Pascual, ha estat un projecte molt enriquidor del que fan una valoració “molt positiva, ja que tant alumnat com professorat del centre han
viscut amb molta passió i convicció el projecte”.
La petjada de carboni del centre
Les i els adolescents s’han format en justícia ambiental i han calculat la petjada de carboni del seu centre educatiu. La petjada de carboni del centre per a aquest curs escolar és de 134,1Tones de CO2, el que equival a
carregar un telèfon mòbil un total aproximat de 15.000.0000 vegades. Per a realitzar aquest càlcul, l’alumnat s’ha format en economia circular, justícia ambiental i han endegat una campanya de sensibilització al seu centre per a compartir els aprenentatges generats. Per a compartir amb la ciutadania aquesta informació, faran una presentació pública del projecte,els resultats i les propostes de millora per a fer del centre educatiu d’un entorn més neutre en termes d’emissions de gasos d’efecte hivernacle.
Escoles For Future! Complim la Llei 16/2017!
L’alumnat participa d’aquest projecte treballant en matèria de conscienciació a nivell del centre i generant material de comunicació sobre les conseqüències dels efectes adversos del canvi climàtic des d’una perspectiva
local global. Un dels reptes neuràlgics de l’emergència climàtica és transitar cap a un model social lliure d’emissions. El primer pas és calcular les emissions entendre què les provoca i generar solucions i alternatives reals per a caminar cap a un model de descarbonització. L’alumnat del centre INS Les Vinyes ha treballat la temàtica i es proposa compartit tot allò après i posar-ho al servei de la comunitat en aquesta jornada on us convidem.
Alguns exemples del treball que ha generat l’alumnat participant les podeu trobar aquí.
Aquest projecte ha estat finançat per la Diputació de Barcelona amb suport de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament. ACPP és una ONG independent, progressista i laica amb més de 25 anys d’experiència en projectes. En l’àmbit de l’educació per la justícia global ha desenvolupat diversos projectes en temàtiques com interculturalitat, educació per la pau, diversitat afectiu-sexual i de gènere, economia social i solidària, entre d’altres.