Autòpsia de residus

25/11/2020 - 11:00

Tres barcelonines i barcelonins ben coneguts i molt compromesos amb la sostenibilitat fan per a nosaltres una autèntica autòpsia de residus.

Amb els guants a les mans, la cuinera Ada Parellada, el meteoròleg Francesc Mauri i la instagramer i activista ambiental Carlota Bruna obriran tres bosses de brossa del contenidor del rebuig. A partir d'aquí, esbrinaran què llencem els barcelonins i barcelonines i ens mostraran com moltes d’aquestes deixalles podrien ser reaprofitades per a una nova vida.

Durant la caracterització, els nostres protagonistes ha seguit la metodologia de @Rezerocat  i a més de separar els residus per les 4 categories establertes (Evitables, Compostables, Reciclables i Rebuig) també s’han diferenciat segons el tipus de residu: Rebuig, matèria orgànica, paper i cartró, envasos lleugers i vidre. Aquesta diferenciació per material ens permet estimar les emissions de GEH que es podrien evitar separant correctament els residus caracteritzats.


 

Categories: 
Municipis: 
BarcelonèsBarcelona

Relacionats

Article
Documental


 

En el marc de la campanya per fomentar la recollida selectiva d’aparells elèctrics i electrònics, PS21 BARNA ha creat un documental per a l'Agència de Residus de Catalunya, produït per CARMEL i finançat pels sistemes col·lectius de responsabilitat ampliada del productor (SCRAP) de residus d’aparells elèctrics i electrònics (RAEE). 

Article

Què passa realment quan intentem fer una compra sense residus al supermercat?

Article

La Red de Municipios por la Agroecología i la Fundació Espigoladors fan públic el “Manual per a la prevenció de pèrdues i malbaratament alimentari des del local: Situació actual, anàlisi de normatives i accions palanca”, una eina pràctica que busca orientar els municipis en la implementació de polítiques i accions concretes per reduir el malbaratament alimentari als seus territoris.

Butlletí