Font: Editorial Pol·len
Pel·lis a l'aula, la natura a les pantalles, en un llibre
"Benvingudes i benvinguts a Pel·lis a l’aula. Cinema per a la transició ecosocial. Apagueu els mòbils que comença la projecció. Si sou professorat o alumnat amb ganes de tenir una eina útil, aquest és el vostre micromecenatge. Si us agrada el cinema, també, hi trobareu les vostres pel·lícules, però amb la mirada de l’educació ambiental. Aquesta és una campanya per editar un llibre que voldreu tenir a les mans."
Un grup d’autors coordinats per l'educador ambiental German Llerena han escrit un llibre útil per a la comunitat educativa que vulgui fer servir el cinema per explicar la nostra relació amb la natura. Editat per Pol·len Edicions, dins la col·lecció Producció Neta, i la sèrie Agroecologia Escolar. El llibre compta amb el pròleg del periodista Ignasi Franch.
Què vol ser aquest llibre? Té una primera pretensió: reproduir el fet d’estar en una tertúlia amb cafè i amistats on et fan recomanacions de pelis, mentre parleu de medi ambient.
Bé, ja veureu que també és una reflexió per provar d’enriquir l’educació ambiental, i concretament, de donar algunes eines de treball educatiu.
«Com resolen els conflictes socioecològics les pelis? I la realitat? Quines idees sobre el medi ambient ens han transmès les pelis al llarg del temps? Les pelis taquilleres no van del medi ambient, però en parlen molt.»
Les sis persones que escriuen aquesta obra són: l’educador ambiental German Llerena Del Castillo (autor de Agroecologia escolar, 2017, Pol·len), que coordina l’obra, l’ambientòleg inquiet Jaume Enciso Cachafeiro (coordinador del llibre Alerta: greenwashing, 2023, Pol·len), el creador i músic Miquel Cubero Benet, l’ambientòleg Marc Ayats Plana, l’ambientòloga especialitzada en agricultura rural i urbana, Laura Calvet-Mir i el pedagog, professor i educomunicador Enrique Martínez-Salanova Sánchez, de qui hem reproduït un article del seu portal Educomunicación. Pròleg d'Ignasi Franch.