El programa que impulsa l’educació ambiental a les aules arriba a la 15a edició
El Programa Centres Ecoambientals de les Illes Balears celebra la quinzena edició plenament consolidat. Enguany, 149 centres (91 de Mallorca, 40 d’Eivissa, 3 de Formentera i 15 de Menorca) s’han sumat a la iniciativa. La xifra suposa un increment notable respecte de l’any anterior, quan hi van prendre part 26 centres menys.
D’aquests 149 participants, 50 han obtingut el guardó que certifica que han assolit els objectius marcats al llarg de dos cursos escolars. Els centres que han participat en el Programa però no als quals no correspon rebre el guardó han rebut el certificat de participació en senyal del seu compromís vers la sostenibilitat.
Els guardons s’han distribuït de la manera següent: 21 a Mallorca, 20 a Eivissa, 8 a Menorca i un a Formentera.
Dels 50 centres guardonats, 5 ho han estat per primera vegada. Són els CC Es Liceu, Sant Vicenç de Paül i Sant Felip Neri; el CEE Mater Misericordiae i l’EI Santanyí; tots aquests, a Mallorca.
La localitat mallorquina de Sant Llorenç des Cardassar ha estat l’escenari, avui, de la primera de les quatre gales d’entrega de guardons programada. Aquest mateix divendres, se’n farà una segona a Marratxí i, posteriorment, se’n celebraran a Eivissa i a Menorca.
Els guardons han estat entregats pel director general d’Educació Ambiental, Qualitat Ambiental i Residus, Sebastià Sansó; el director general d’Innovació i Comunitat Educativa, Jaume Ribas, i el batle de Sant Llorenç, Mateu Puigròs. Sansó ha destacat que es tracta de la quarta i darrera entrega de guardons d’aquesta legislatura. “Estic molt orgullós d’haver potenciat i dignificat aquest programa posant-hi més recursos i oferint formació i punts d’intercanvi per als professors”, ha afegit.
El Programa Centres Ecoambientals es va posar en funcionament el 2004 per iniciativa de les conselleries de Medi Ambient i Educació. L’objectiu és impulsar l’educació ambiental en la vida dels centres educatius de les Illes Balears. La proposta implica donar suport als centres educatius per dissenyar plans de treball relacionats amb el medi ambient i que aquests estiguin integrats en els currículums i plans d’estudi propis.