Com millorar el reciclatge de residus, l’encàrrec per al Consell d’Infants 2017-2018 de Sant Cugat del Vallès

02/01/2018 - 09:43

Format per una trentena d’alumnes de 5è i 6è de primària de 17 centres, l’alcaldessa ha presidit la sessió de la seva constitució.

La sala de plens de l’Ajuntament ha acollit la sessió de constitució del Consell d’Infants 2017-2018, presidida per l’alcaldessa, Mercè Conesa. En la primera trobada del curs, com es habitual l‘alcaldessa ha fet un encàrrec als nens i nenes, que hauran de treballar durant el curs. Per aquest els ha demanat que estudiïn mesures per millorar el reciclatge de residus.

Es tracta d’una proposta fet pel mateix Consell d’infants i que per a l’alcaldessa de Sant Cugat “demostra la sensibilitat que genera una qüestió com aquesta. El reciclatge és molt important i conèixer la vostra opinió i visió, permetrà que des de l’Ajuntament coneguem la realitat d’una matèria que serà vital en el futur”.

En aquest sentit Mercè Conesa ha afegit que “estem acostumats a veure els residus com una cosa desagradable, de la qual ens n’hem de desfer. Però la realitat és que els residus, si els reciclem bé, són un recurs molt valuós”.

Els vicepresidents del Consell d’Infants 2017-2018 són Isaac Rius Gasull, de l’Escola Thau, i Anita Castro Delbalzo, de l’Escola la Floresta.

En total, una trentena d’alumnes de 5è i 6è de primària de 17 escoles participen enguany del Consell d’Infants. Els centres que hi col·laboren són Àgora, Avenç, Catalunya, Ciutat d’Alba, Collserola, Creanova, Gerbert d’Orhlac, Hatikva, Joan Maragall, La Farga, La Floresta, L’Olivera,  Pins del Vallès, Pureza de Maria, Santa Isabel, Thau i Viaró.


 

Municipis: 
Vallès OccidentalSant Cugat del Vallès

Relacionats

Notícia

Els municipis de Rellinars i Vacarisses aplicaran aquest 2025 la Taxa justa de tractament de residus. S’afegeixen a Sentmenat i Ullastrell que ja el 2024 han aplicat aquest càlcul que té en compte el comportament de la ciutadania. A tots aquests municipis hi ha una taxa fixa per a tots els immobles que correspon al servei de recollida de residus que presta l’Ajuntament, i una taxa variable segons les aportacions, d’escombraries que correspon al servei de tractament de residus, que efectua el Consell Comarcal del Vallès Occidental.

 

Notícia
També ha celebrat el Dia mundial de l'educació ambiental

En marxa el nou servei de recollida de residus sòlids urbans, neteja viària i de platges i gestió de la deixalleria municipal de Calonge i Sant Antoni.

Notícia

L'Ajuntament de Terrassa continuarà millorant la neteja a la ciutat, amb la instal·lació de sistemes d'alta eficiència de recollida de residus.

Butlletí