Font: Ajuntament de Barcelona
A principis de febrer d'enguany, ha tingut lloc la primera trobada del grup de treball intern per implementar les propostes d'acció del Pla d'ambientalització de l'edifici de la Seu del Districte de Nou Barris, impulsat a iniciativa de la gerència del Districte.
L'edifici, a més de les oficines de la Seu del Districte (àrees de Regidoria, Gerència, Presidència, Serveis a les Persones i Territori, Llicències i Espai Públic, Serveis General i Arxiu) també acull els serveis següents: Oficina d’Atenció Ciutadana, Biblioteca de Nou Barris, Guàrdia Urbana, Tresoreria i oficines de la Seguretat Social, Oficina de l’Habitatge, Alberg de Serveis Socials i Oficina del SOC. Acull aproximadament a 65 treballadors i uns 500 visitants diaris els dies laborables.
Un equip de 14 persones que representen tots els departaments del Districte, fa trobades periòdiques on es treballen les àrees clau del pla: consum de recursos i prevenció de residus (energia, aigua, paper...); compra i contractació amb criteris de sostenibilitat (aplicació de les Instruccions derivades del Decret de Contractació sostenible i la Guia de compra pública ambiental); criteris ambientals en el servei de neteja i la recollida selectiva de residus; mobilitat interna i cultura de la sostenibilitat.
Alguns dels aspectes tractats en aquesta primera trobada s'han centrat en com solucionar els problemes de climatització (els usuaris obren les finestres per renovar l'aire, etc.) i d'il·luminació (llums enceses en lavabos, vestíbuls, etc.), en proposar accions per millorar l'eficiència energètica del propi edifici (implementant mesures passives, optimitzant el funcionament dels dos ascensors, etc.) i/o per millorar la formació ambiental entre els treballadors.
La disponibilitat d'indicadors sobre els diferents vectors ambientals (energia, aigua, paper, compra verda, residus, mobilitat i formació i comunicació ambiental) permetrà fer el seu seguiment.