Els punts d’assessorament energètic de Barcelona, una de les millors accions contra l’emergència climàtica

09/10/2019 - 08:00

La xarxa mundial de ciutats C40 ha reconegut aquest projecte com una de les cent millors iniciatives contra l’emergència climàtica, recollides en l’informe ‘Cities 100’.

Els punts d’assessorament energètic van néixer el 2017 per defensar els drets energètics de la ciutadania i reduir el nombre de veïns i veïnes en risc de pobresa energètica. Fins ara, el servei ha atès més de 80.000 persones i ha aturat més de 37.240 talls de llum, gas o aigua. 

El 2017 unes 170.000 persones estaven en situació de pobresa energètica a Barcelona, i tenien, per tant, problemes per pagar la factura de la llum, l’aigua o el gas. Per fer front a aquesta realitat, l’Ajuntament de Barcelona va obrir a cada districte un punt d’assessorament energètic (PAE), per informar, sensibilitzar i empoderar la ciutadania en relació amb els seus drets energètics i les mesures orientades a reduir el cost de les factures dels subministraments. Fins ara els onze PAE han atès 80.951 persones, la majoria dones (67%), i han aturat 37.420 talls de llum, gas o aigua.

 

Reconeixement internacional

En reconeixement de la lluita per eliminar la pobresa energètica de la ciutat, la xarxa mundial de ciutats C40, l’associació danesa Realdania i l’empresa de consultoria Nordic Sustainability han seleccionat els punts d’assessorament energètic com una de les cent accions climàtiques més ambicioses del món. La iniciativa s’inclou en l’informe Cities 100, que es presentarà a la cimera mundial de ciutats que tindrà lloc entre el 9 i 12 d’octubre a Copenhaguen.

Consulteu l’informe Cities 100 a: https://www.cities100report.com/.

 

Quins serveis ofereixen els punts d’assessorament energètic?

Les causes principals de la pobresa energètica són el preu dels subministraments bàsics, la qualitat arquitectònica dels habitatges i la situació socioeconòmica de les persones. Els punts d’assessorament energètic ofereixen la informació, l’atenció i la intervenció necessàries perquè les persones puguin exercir els seus drets energètics i les companyies no els neguin l’accés als subministraments bàsics. En concret, ofereixen els serveis següents:

L’atenció i el servei dels PAE han obtingut un excel·lent (9,5/10) en el nivell de satisfacció de la ciutadania. Un terç de l’equip professional dels PAE són persones en risc d’exclusió laboral, i en alguns casos també són usuaris del servei.


 

Categories: 
Municipis: 
BarcelonèsBarcelona

Relacionats

Article

Finalitzada l’última actuació en tres túnels de la ronda de Dalt, amb la substitució de 1.370 punts de llum
La renovació d’aquest enllumenat suposa un estalvi d’1.589.915 kWh/any, que equival al consum anual de 220 habitatges


 

Article

Actualment la xarxa Endolla Barcelona arriba a tots els barris de la ciutat i posa a disposició de la ciutadania una xarxa de 1.000 punts de càrrega alimentada amb energia 100% renovable. El servei té 3.300 usuaris actius i una mitjana de 14.000 recàrregues mensuals

Article

El Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) ha fet un pas important cap a la sostenibilitat amb la instal·lació de 137 panells fotovoltaics, 72 a l’edifici Mirador i 65 a l’antiga Casa de la Caritat. Aquesta mesura s’emmarca dins del suport de la Diputació de Barcelona en la descarbonització del CCCB, en línia amb el Pla Clima.

Butlletí