Estratègia per reduir les emissions dels vehicles de repartiment

24/02/2023 - 08:00

L’Ajuntament de Barcelona i les principals associacions empresarials i sindicals del sector han acordat una estratègia perquè les emissions dels vehicles de repartiment siguin un 50% inferiors.

Per millorar i fer més eficient i sostenible la distribució urbana de mercaderies, l’Ajuntament de Barcelona i les principals associacions empresarials i sindicals del sector han acordat una estratègia amb deu objectius perquè el 2030 les emissions dels vehicles de repartiment siguin un 50% inferiors i el 40% de les compres en línia no s’entreguin a les cases, sinó que es vagin a buscar en punts de recollida. Per fer-ho possible, s’ampliarà la xarxa d’aquests punts perquè tothom en tingui un a menys de 200 metres.

Les principals fites de l’Estratègia municipal de la distribució urbana de mercaderies (DUM) 2030 són:

  1. Incrementar en un 20% l’oferta d’hores de càrrega i descàrrega en espais regulats i reequilibrar la demanda. També s’ampliaran els espais interiors de mercats per a treballs logístics i els horaris nocturns.
  2. Lliurar el 40% de les compres en línia en punts de recollida. Se n’ampliarà la xarxa perquè cada persona en tingui un a menys de 200 m. També es volen realitzar un 33% de les entregues a través de centres de distribució urbana de mercaderies.
  3. Reduir en un 50% les emissions dels vehicles de repartiment. Es fomentarà la reconversió cap a vehicles més sostenibles i de zero emissions.
  4. Multiplicar per deu les bicicletes i els cicles de repartiment i disposar d’un servei de mercaderies urbanes a la xarxa ferroviària.
  5. Disminuir els sinistres de trànsit, les víctimes i les persones ferides greus amb vehicles de repartiment implicats.
  6. Baixar en un 60% la indisciplina entre els conductors dels vehicles de DUM.
  7. Mantenir els metres quadrats de sòl industrial integrats en la ciutat que es destina a la recepció i la distribució de mercaderies.
  8. Crear una oficina DUM per millorar la comunicació entre els consumidors i les empreses de distribució.
  9. Estendre l’app SPRO al 75% dels municipis metropolitans. És una aplicació per buscar la zona de càrrega i descàrrega més propera i validar-ne l’aparcament.
  10.  Promocionar la recerca i la creació de solucions tecnològiques i d’innovació relacionades amb la distribució urbana de mercaderies.

 

Categories: 
Municipis: 
BarcelonèsBarcelona

Relacionats

Article

El servei acaba d’incorporar 500 bicicletes elèctriques per donar resposta a l’increment de demanda i, al llarg de l’any vinent, ampliarà el total de la flota fins a les 8.000 bicicletes. Les bicicletes es van presentar a la Festa de la Bici, que va tenir lloc ahir al passeig de Lluís Companys amb més de 10.000 participants.

Article

La cotxera d’autobusos que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) té al Triangle Ferroviari, al districte de Sant Andreu, serà la primera instal·lació d’aquest tipus totalment elèctrica que hi haurà a Barcelona. La cotxera s’està transformant des del 2020 per adaptar-se a l’increment de busos elèctrics de la flota de TMB, uns treballs que acabaran l’any 2026, quan tots els espais per aparcar vehicles en aquestes instal·lacions estaran equipats amb un punt de recàrrega.

Article

La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Transició Ecològica, Serveis Urbans i Habitatge, Laia Bonet, ha mostrat a Brussel·les el compromís de Barcelona amb la millora de la qualitat de l’aire a la ciutat. Ha estat en el marc d’una reunió amb l’eurodiputat Javi López, ponent del Parlament Europeu per a la revisió de la Directiva de la qualitat de l’aire, i amb François Wakenhut, cap de la unitat de qualitat de l’aire de la Comissió Europea

Butlletí