Font: Ajuntament de Cardedeu
Qualsevol persona pot enviar una incidència de manera ràpida i senzilla a qualsevol hora del dia a través d'una app amb el suport de la Diputació de Barcelona.
L'Ajuntament de Cardedeu posa a disposició de la ciutadania una aplicació per comunicar incidències a la via pública de manera ràpida i senzilla a través del telèfon mòbil. Així, qualsevol persona que detecti alguna anomalia a carrers, places, parcs o jardins, la podrà comunicar de manera immediata al consistori, i fins i tot, hi podrà adjuntar una foto.
L'aplicació funciona únicament des d'un dispositiu mòbil i està desenvolupada a través de SITMUN, la plataforma centralitzada d'informació geogràfica de la Diputació de Barcelona. Es pot descarregar a través del destacat "Comunicar incidències a la via pública" del web municipal, on també hi ha un manual d'ús. És una eina web, i per tant és lliure i oberta i no depèn de plataformes tancades.
Fa un any ja es va posar en marxa un sistema de detecció i seguiment d'incidències a la via pública a través de SITMUN, on a partir de la detecció d'una incidència, el zelador de via pública introdueix les dades geolocalitzades al sistema a través del mòbil, indicant tipologia i descripció de la incidència. Després, s'assigna cada entrada a una persona responsable que la gestiona i l'edita.
Amb l'obertura de l'aplicació a la ciutadania, s'optimitzarà el manteniment municipal de l'espai públic, i al mateix temps es fa corresponsables del zel i la millora dels nostres carrers i places a tothom.