Les vendes de la T-usual dupliquen les dels antics abonaments mensuals en l'inici del 2020

La T-usual suposa el 27% de les vendes de bitllets integrats la primera setmana de l’any

Font: TMB

27/01/2020 - 08:00

La demanda de T-jove, que també ha baixat de preu, s'ha triplicat als punts de venda de la xarxa de metro de TMB, mentre que reculen les targetes per a ús menys freqüent

L’entrada en vigor del el nou esquema tarifari del sistema integrat de transport públic de la regió de Barcelona, que rebaixa els preus per als usuaris habituals i els joves, ha tingut un efecte immediat en la demanda de targetes i abonaments a la xarxa de metro de TMB.

Segons les primeres dades de les distribuïdores automàtiques de les 158 estacions dels dies 1 i 2 de gener, les vendes dels abonaments personalitzats T-usual, vàlids per a un nombre il·limitat de viatges en 30 dies, s’han incrementat un 120% en relació amb les dels abonaments equiparables de fa un any (T-mes, T-50/30 i T-trimestre). Una setmana després de l’entrada en vigor del nou esquema tarifari la nova T-usual ha duplicat la demanda (101%) dels abonaments equiparables en el mateix període de fa un any.

Precisament, la T-usual és l’aposta principal del model tarifari aprovat per l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) el desembre passat, que el configura com una tarifa plana que dona accés a tots els modes de transport durant 30 dies amb un preu de 40 euros per a una zona, un 25% menys del que valia la T-mes el 2019.La demanda de T-jove, que també ha baixat de preu, s'ha duplicat als punts de venda de la xarxa de metro de TMB, mentre que la T-casual es sol·licita un 25% menys que la T-10.Segons dades provisionals, dels 420.500 abonaments i targetes dispensats a la xarxa de metro de TMB entre l’1 i el 7 de gener, el 27% van ser abonaments personalitzats T-usual, vàlids per a un nombre il·limitat de viatges en 30 dies. La primera setmana del 2019, la T-mes, la T-50/30 i la T-trimestre sumades representaven el 13%.

L’entrada en vigor del nou model tarifari del transport metropolità ha suscitat una intensa activitat informativa per part de TMB per tots els canals, com a complement de la campanya de difusió que està realitzant l’ATM. Igualment, els canals d’atenció al ciutadà estan fent un esforç important per resoldre dubtes i gestionar les peticions dels usuaris, que s’han incrementat notablement respecte de l’any anterior.

La T-jove, títol trimestral personalitzat que per a una zona val 80 euros (105 euros el 2019), també s’ha disparat: en dos dies se n’han venut tres vegades més que en les mateixes dates del 2019  i en set dies se n’han venut dues vegades més (103%) que en les mateixes dates del 2019.

Les targetes per a usuaris menys freqüents del transport públic han estat menys sol·licitades que fa un any: la T-casual, títol unipersonal per a deu viatges, ha reculat un 25% respecte de la T-10, tot i que encara representa el 63% de les unitats adquirides. En aquest cas hi ha una diferència de preu desfavorable, al passar de 10,20 a 11,35 euros la unitat. S’ha de tenir en compte que les T-10 del 2019 continuen sent vàlides fins al 29 de febrer.

En global, i segons els recomptes provisionals, els dos primers dies del 2020 s’han incrementat les vendes de títols integrats un 6% respecte de l’any anterior.

L’entrada en vigor del nou model tarifari del transport metropolità ha suscitat una intensa activitat informativa per part de TMB per tots els canals, com a complement de la campanya de difusió que està realitzant l’ATM. Igualment, els canals d’atenció al ciutadà estan fent un esforç important per resoldre dubtes i gestionar les peticions dels usuaris. Així, ahir 2 de gener es van atendre unes 2.900 peticions d’informació i atenció en relació amb les tarifes, de les quals 2.650 van ser resoltes presencialment als tres centres de què disposa TMB i la resta a través dels canals digitals.

 

Nou màxim de passatge en la nit de Cap d’Any

D’altra banda, i també en relació amb l’efecte del canvi d’any en el transport públic, la nit del 31 de desembre a l’1 de gener la xarxa de metro de TMB va establir un nou màxim de passatge en l’horari nocturn de Cap d’Any. Així, de les 22 hores del 31 fins a les 6 del matí del dia d’Any Nou, es van registrar 255.000 validacions, un 8% més que en la mateixa franja de l’any anterior. La prestació del servei nocturn va ser possible gràcies a la implicació d’unes 400 persones, entre personal d’operacions, manteniment i seguretat

Aquesta dada confirma la utilitat dels esforços que fa TMB per mantenir els horaris continuats d’obertura de la xarxa de metro els dissabtes i altres nits significatives, com a contribució a la mobilitat sostenible i segura. En aquesta ocasió van ser 43 hores de servei continuat, des de les 5 del matí del dimarts 31 de desembre fins a la mitjanit del dimecres 1 de gener.


 

Categories: 
Etiquetes: 

Relacionats

Notícia

En el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat, s’ha celebrat la VII cursa dels transports a Vilafranca organitzada per l’associació Promoció del Transport Públic.

Notícia

El Ple de l'Ajuntament de Manresa ha aprovat el Pla de Mobilitat Urbana. Entre les principals propostes hi ha la millora del transport públic, la promoció de l’ús de la bicicleta i dels itineraris a peu, l’impuls a les illes de vianants, la millora de la seguretat vial, l’homogeneïtzació de l’aparcament o la transformació de les Carreteres del Pont de Vilomara, de Vic i de Cardona.

Article

Les dades de l'Enquesta de mobilitat en dia feiner de 2023, realitzada per l'Institut Metropolità conjuntament amb l'ATM, ens mostra en xifres una tendència positiva cap a una mobilitat més sostenible a Barcelona. El transport públic i la mobilitat activa es converteixen en les opcions majoritàries de transport, disminuint l'ús del vehicle privat a la ciutat.

Butlletí