Més espai per a vianants, bicicletes i transport públic a la nova via Laietana

Font: Ajuntament de Barcelona i Betevé

31/07/2021 - 09:00

La reforma de la via Laietana de Barcelona s’ha adaptat a partir dels usos que la ciutadania li ha donat al carrer en aquest últim any. Oferirà més espai al vianant, la bicicleta i el transport públic i afavorirà el comerç local.

L'Ajuntament de Barcelona ha presentat el projecte definitiu de reforma. La proposta s’inspira en el model que es va presentar el febrer del 2020, però hi incorpora alguns canvis. 

Podeu veure la notícia en detall a Betevé a l'enllaç. 

 

Noves places i voreres més amples

Les voreres s’ampliaran fins a 4,05 metres a tot el carrer i una gran plaça a Antoni Maura unirà la Catedral amb el Mercat de Santa Caterina. També es pacificaran els encreuaments amb el carrer de Jonqueres i les places de l’Àngel i d’Antonio López. A més, es reubicaran i s’ampliaran els passos de vianants per connectar millor amb els carrers transversals de Ciutat Vella.

 

Les bicicletes, al costat de les voreres

Els ciclistes han posat de manifest la necessitat de moure’s per la via Laietana de manera segura. Les bicicletes circularan al costat de les voreres en els dos sentits i no compartiran espai amb els cotxes. De pujada, en un carril bici segregat. De baixada, pel carril bus.

Només hi haurà un carril de circulació per a vehicles privats, limitat a 30 km/h i en sentit baixada. No hi haurà trànsit privat general en direcció Urquinaona: hi haurà un carril per a busos i taxis que també podrà usar el veïnat de la Barceloneta per connectar el barri.

 

Més transport públic

Es recol·locaran parades de bus a les places noves i hi haurà més espai per a les parades de taxi, que es duplicaran passant de 4 a 8. Els espais per a la càrrega i descàrrega creixeran de 25 a 54 places i es garantirà l’accés al Mercat de Santa Caterina i als hotels.


 

Categories: 
Municipis: 
BarcelonèsBarcelona

Relacionats

Article

La xarxa pedalable de la ciutat creixerà amb la creació de 32,6 quilòmetres més de carrils bici fins al 2023 i la millora dels existents per fer més fàcils, sostenibles i segurs els desplaçaments en bicicleta. En total, la infraestructura tindrà 272 carrils, més de 1.000 si hi sumem els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns pacificats com les superilles.

Article

 

El pla Superilla Barcelona preveu guanyar un milió de metres quadrats d’asfalt per recuperar espai per al veïnat, fomentar la vida als barris, crear noves zones verdes, impulsar la mobilitat sostenible i afavorir els comerços, la restauració i les indústries locals. Un nou mapa interactiu permet consultar les actuacions executades i previstes fins al 2023.

Notícia

S’aprova un paquet de projectes per millorar la qualitat ambiental i la mobilitat i per fer front a la crisi climàtica. D’aquesta manera, s’opta a rebre 125 milions d’euros en ajuts provinents dels fons europeus, en concret, de la convocatòria del 2021 del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

Butlletí