Més espai per a vianants, bicicletes i transport públic a la nova via Laietana

Font: Ajuntament de Barcelona i Betevé

31/07/2021 - 09:00

La reforma de la via Laietana de Barcelona s’ha adaptat a partir dels usos que la ciutadania li ha donat al carrer en aquest últim any. Oferirà més espai al vianant, la bicicleta i el transport públic i afavorirà el comerç local.

L'Ajuntament de Barcelona ha presentat el projecte definitiu de reforma. La proposta s’inspira en el model que es va presentar el febrer del 2020, però hi incorpora alguns canvis. 

Podeu veure la notícia en detall a Betevé a l'enllaç. 

 

Noves places i voreres més amples

Les voreres s’ampliaran fins a 4,05 metres a tot el carrer i una gran plaça a Antoni Maura unirà la Catedral amb el Mercat de Santa Caterina. També es pacificaran els encreuaments amb el carrer de Jonqueres i les places de l’Àngel i d’Antonio López. A més, es reubicaran i s’ampliaran els passos de vianants per connectar millor amb els carrers transversals de Ciutat Vella.

 

Les bicicletes, al costat de les voreres

Els ciclistes han posat de manifest la necessitat de moure’s per la via Laietana de manera segura. Les bicicletes circularan al costat de les voreres en els dos sentits i no compartiran espai amb els cotxes. De pujada, en un carril bici segregat. De baixada, pel carril bus.

Només hi haurà un carril de circulació per a vehicles privats, limitat a 30 km/h i en sentit baixada. No hi haurà trànsit privat general en direcció Urquinaona: hi haurà un carril per a busos i taxis que també podrà usar el veïnat de la Barceloneta per connectar el barri.

 

Més transport públic

Es recol·locaran parades de bus a les places noves i hi haurà més espai per a les parades de taxi, que es duplicaran passant de 4 a 8. Els espais per a la càrrega i descàrrega creixeran de 25 a 54 places i es garantirà l’accés al Mercat de Santa Caterina i als hotels.


 

Categories: 
Municipis: 
BarcelonèsBarcelona

Relacionats

Article

El Bicing es proposa assolir aquest 2025 els 20 milions de desplaçaments anuals, un 5 % més que l’any anterior. El 2026 completarà el seu pla d’ampliació amb 36 noves estacions, 11 de les quals estaran ubicades en barris de muntanya. Així, es consolida com un servei essencial que promou una Barcelona més ben connectada i saludable.

Article

El bus metropolità estrena sis nous autobusos de zero emissions elèctrics i un d’híbrid

Article

Durant la Setmana Europea de la Mobilitat, una cinquantena d’entitats i equipaments organitzen activitats sobre mobilitat sostenible.

Butlletí