Font: Ajuntament de Barcelona i Betevé
La reforma de la via Laietana de Barcelona s’ha adaptat a partir dels usos que la ciutadania li ha donat al carrer en aquest últim any. Oferirà més espai al vianant, la bicicleta i el transport públic i afavorirà el comerç local.
L'Ajuntament de Barcelona ha presentat el projecte definitiu de reforma. La proposta s’inspira en el model que es va presentar el febrer del 2020, però hi incorpora alguns canvis.
Podeu veure la notícia en detall a Betevé a l'enllaç.
Noves places i voreres més amples
Les voreres s’ampliaran fins a 4,05 metres a tot el carrer i una gran plaça a Antoni Maura unirà la Catedral amb el Mercat de Santa Caterina. També es pacificaran els encreuaments amb el carrer de Jonqueres i les places de l’Àngel i d’Antonio López. A més, es reubicaran i s’ampliaran els passos de vianants per connectar millor amb els carrers transversals de Ciutat Vella.
Les bicicletes, al costat de les voreres
Els ciclistes han posat de manifest la necessitat de moure’s per la via Laietana de manera segura. Les bicicletes circularan al costat de les voreres en els dos sentits i no compartiran espai amb els cotxes. De pujada, en un carril bici segregat. De baixada, pel carril bus.
Només hi haurà un carril de circulació per a vehicles privats, limitat a 30 km/h i en sentit baixada. No hi haurà trànsit privat general en direcció Urquinaona: hi haurà un carril per a busos i taxis que també podrà usar el veïnat de la Barceloneta per connectar el barri.
Més transport públic
Es recol·locaran parades de bus a les places noves i hi haurà més espai per a les parades de taxi, que es duplicaran passant de 4 a 8. Els espais per a la càrrega i descàrrega creixeran de 25 a 54 places i es garantirà l’accés al Mercat de Santa Caterina i als hotels.