L'Agenda escolar del medi ambient i el desenvolupament ens proposa tres activitats per organitzar a l'escola en el marc del Dia Mundial de l'Aigua.
La petjada hídrica és un indicador de l’ús de l’aigua. Es defineix com el volum d’aigua dolça que consumeix una persona, una població o un país al cap d’un any. Això inclou l’aigua que bevem i que utilitzem diàriament en la nostra higiene personal i els usos domèstics (com rentar els plats o la roba), però també el que s’anomena l’aigua virtual, és a dir, l’aigua que no veiem, però que es necessita per produir els articles que consumim (menjar, roba, ordinadors, etc.) i els serveis que utilitzem.
I és que tot el que es fabrica o es cultiva necessita aigua per a cadascun dels passos de la cadena de producció i per al transport, i en això es gasten milions de litres d’aigua.
La petjada hídrica mitjana d’Espanya és de 2.350 m3 d’aigua, el doble de la mitjana mundial (1.240 m3) i per darrere dels Estats Units (2.483 m3). Això equival gairebé a la totalitat d’una piscina olímpica per persona i any.
Com podem estalviar aigua? Diversos consells ens ajuden a estalviar aigua. Dutxa’t en comptes de banyar-te. Estalviaràs entre 100 i 200 litres d’aigua.Comparteix els teus missatges al món amb l’etiqueta #joestalvioaigua i #somaigua Omplim les xarxes socials (Facebook,Twitter o Instagram) amb missatges i imatges que il·lustrin el que fem per estalviar aigua. Perquè... #somnatura i #somaigua! I volem que tothom n’aprengui!
El consum d’aigua es mesura en metres cúbics (m3). 1 metre cúbic d’aigua equival a 1.000 litres.
Per saber quin és el teu consum mitjà d’aigua a la llar, cal que, en primer lloc, aconsegueixis una factura de l’aigua.
L’Agenda Escolar Europea del Medi Ambient i el Desenvolupament és un recurs d’educació ambiental adreçat a joves estudiants de secundària, que la Diputació de Barcelona, a través de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, ofereix als municipis que en són membres. Conté els apartats característics d’una agenda escolar qualsevulla, amb la particularitat que al llarg del curs s’inclouen continguts relacionats amb la sostenibilitat, en forma d’activitats o informacions setmanals diverses. Tot, amb l’objectiu de donar a conèixer entre l’alumnat els conceptes del desenvolupament sostenible i estimular i promoure conductes ambientalment responsables i de respecte vers el medi.