Font: Ajuntament de Barcelona
Cada any el sector de la restauració de Catalunya malbarata més de 262.471 quilos de menjar, el 16% dels quals prové del sector de la restauració. Per abordar aquest excedent alimentari, reductible amb projectes de prevenció i reaprofitament, s’ha llançat la campanya “Remenja’mmm”, que ofereix solucions pràctiques i de sensibilització per als comensals.
La campanya està impulsada per diverses organitzacions: Rezero, Banc de Recursos, Nutrició Sense Fronteres i el Grup GSR, i pretén conscienciar tant els consumidors com la indústria de la restauració i l’hostaleria en la prevenció del malbaratament alimentari tot oferint propostes i accions alternatives per a la seva reducció. Per fer-ho, s’ofereix un envàs dissenyat especialment per recuperar l’excedent que generen els comensals a les taules dels restaurants.
L’adhesió a la campanya és totalment gratuïta i només requereix del compromís dels restaurants i hotels de compartir i fer partícips als seus comensals oferint-los els materials de la campanya.
Objectius
- Reduir el malbaratament alimentari derivat de les activitats de la restauració.
- Fer visible la problemàtica del malbaratament alimentari, les oportunitats de prevenció, així com els beneficis ambientals i socioeconòmics associats.
- Difondre les bones pràctiques que facin els restaurants participants.
- Augmentar la sensibilització sobre el malbaratament alimentari i les bones pràctiques en el consum.
- Incidir en els hàbits dels consumidors, normalitzant actituds com endur-se dels restaurants el menjar i la beguda no consumida.
- Contribuir a assolir els objectius de reducció del malbaratament alimentari i prevenció de residus establerts per la legislació europea, estatal i catalana: economia circular, ús eficient dels recursos, mitigació del canvi climàtic, producció i consum sostenibles…
- Implicar en la campanya les administracions públiques i aglutinar els altres actors involucrats en el malbaratament (entitats sense ànim de lucre, indústria, etc).