Font: Diputació de Barcelona
La Diputació de Barcelona lliurarà aquest juliol 9 tricicles elèctrics per facilitar l’enviament a domicili del Mercat del Centre i Mercagavà (Gavà); Mercat Municipal Plaça Europa i Mercat Municipal de la Constitució (Viladecans); Mercat 11 de setembre (Barberà del Vallès), Mercat Municipal de Sant Carles (Granollers), Mercat Municipal de Manlleu, Mercat Municipal de Sant Joan (Premià de Mar) i el Mercat Municipal del Centre (Vilanova i la Geltrú).
Els vehicles, amb 50 quilòmetres d’autonomia, tenen una capacitat de 450 litres i permeten transportar alhora aliments a diferents temperatures que es poden mantenir durant 4 hores i mitja: congelats a -19 graus; producte fresc com carn, peix, verdures o fruites, entre 2 i 7 graus; i productes secs. Aquests tricicles portaran a domicili les comandes que rebin els paradistes, tant per les plataformes en línia com per telèfon, whatsapp o altres canals.
En aquest sentit, tres dels mercats que rebran el tricicle no comptaven fins ara amb botiga en línia: el Mercat del Centre de Gavà; el Mercat Municipal Plaça Europa (Viladecans), i el Mercat Municipal de Sant Joan (Premià de Mar). Aquests mercats, juntament amb el Mercat Municipal de Manlleu, el Mercat Municipal Sant Martí de Sant Celoni i el Mercat Municipal d’Olesa de Montserrat, han estrenat aquest mes un nou Marketplace, una plataforma en línia facilitada per la Diputació de Barcelona per ajudar els paradistes en les vendes per internet. La Diputació formarà i assessorarà els paradistes d’aquests mercats fins a finals de 2026, perquè puguin actualitzar la plataforma amb els seus productes.
Actualment, les comarques de Barcelona compten amb 91 mercats municipals situats a 58 municipis. El 57% compten amb plataformes de venda en línia i el 49% tenen serveis estructurats de repartiment a domicili.
Aquestes actuacions formen part del projecte “Apropant el mercat: competitiu, digital i sostenible”, engegat l’any passat per la Diputació de Barcelona per modernitzar i millorar la competitivitat dels mercats municipals, apropar-los als nous perfils de persones consumidores i consolidar el seu paper de servei públic. El projecte compta amb dos milions d’euros del fons Next Generation EU Zones Urbanes i 500.000 € de la Diputació de Barcelona i inclou un total de 12 actuacions que es concreten en quatre eixos: la transformació digital, tant de l’equipament del mercat com dels paradistes; l’articulació d’un servei de distribució urbana de mercaderies capil·lar, eficient i sostenible; el foment de l’economia circular dels mercats i millorar la seva eficiència energètica, i l’impuls del relleu generacional.