Font: Consorci del Bages per a la gestió de residus
Nova campanya de sensibilització del Consorci del Bages per mostrar els beneficis de posar cada residu al contenidor o cubell que toca.
Els envasos es converteixen en nous productes i materials. El paper i el vidre es poden reciclar. I l’orgànica es transforma en compost. Però aprofitar tots aquests residus només és possible si se separen bé a casa i es dipositen al contenidor o cubell que toca. Els que no separem i posem a la bossa de la resta, acaben enterrats a l’abocador sense poder-se valoritzar ni reciclar. Aquest és el missatge principal de la nova campanya “Tu ets part del canvi” que posa en marxa el Consorci del Bages per a la gestió de residus per conscienciar la ciutadania sobre la importància de separar bé els residus a la llar: l’any passat se’n va fer una primera edició en què es recordava on es dipositava cada residu i aquest any el “Tu ets part del canvi” fa un pas més, mostrant en què es poden convertir els residus que separem correctament. La campanya es podrà veure als mitjans de comunicació del territori, a les parades d’autobús, en alguns busos que fan recorreguts per la comarca i a les xarxes socials del Consorci.
A partir d’escenes molt acolorides de la reconeguda il·lustradora Maria Picassó, es mostra la transformació de les diferents fraccions en nous productes o materials si se separen a casa.
La campanya, finançada en part amb les aportacions d’Ecoembes i Ecovidrio, vol contribuir a augmentar els índexs de selectiva que en alguns municipis continuen a l’entorn del 30%, molt per sota del que marca la normativa. En canvi, en els municipis consorciats (Bages i part del Moianès) on hi ha implantats sistemes de recollida d’alt rendiment que “obliguen” a la correcta separació a la llar -porta a porta a contenidors tancats- aquests índexs pugen fins al 70 o 80%. En els primers, les actuacions de sensibilització del Consorci volen promoure la correcta separació de residus per augmentar la selectiva. En els segons, l’objectiu és mantenir les bones dades, ja que en general es tendeix a un cert “relaxament” que fa baixar una mica les bones xifres aconseguides els primers mesos d’implantació d’aquests sistemes.
Podeu veure els vídeos de campanya aquí.