|
Fes clic aquí si tens problemes per visualitzar la plana
|
|
|
|
|
Butlletí 523 - Especial JUSTÍCIA ECOSOCIAL
|
|
|
|
La justícia ecosocial relaciona els conceptes d’igualtat social i econòmica amb el medi ambient. Aposta perquè sense un respecte per al planeta no pot haver-hi una situació d’equitat dins de la societat. A més, molts dels moviments que lluiten per garantir-la denuncien que el sud global està pagant el col·lapse ambiental que han generat els països desenvolupats.
En aquest especial parlem amb diferents veus que aposten per l’educació ambiental com una eina de canvi per a garantir el futur de les pròximes generacions. Totes van participar en el III Congrés Nacional d’Educació Ambiental (CNEA).
També disponible en format web.
|
|
|
|
|
|
|
Reportatge
|
|
|
|
|
|
Tres de cada quatre joves estan molt preocupats per la crisi climàtica. Molts d’ells creuen que el col·lapse ambiental incrementa la desigualtat entre classes socials.
|
|
|
|
|
|
|
|
Entrevista a Charo Morán, educadora ambiental i divulgadora
|
|
|
|
|
|
Charo Morán és una de les educadores ambientals més conegudes.
Llicenciada en Ciències Biològiques, amb una trajectòria laboral enfocada a l'ecologia, la gestió ambiental, l'educació ecològica i la formació de llarg recorregut.
Participa de l'economia solidària a través diferents projectes (grup de consum de l'eComarca, Mercat Social, etc.), així com d'espais veïnals com ara La Guindalera.
|
|
|
|
|
|
|
|
Entrevista a Cécile Barbeito, investigadora i formadora en educació per la pau
|
|
|
|
|
|
Cécile Barbeito és investigadora i formadora en educació per la pau a l’Escola de Cultura de Pau de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
Parlem amb ella de com l'educació ambiental està estretament relacionada amb l'educació per la pau.
|
|
|
|
|
|
|
|
Reportatge
|
|
|
|
|
|
En aquest reportatge veiem dos casos pràctics d’empreses que aposten per l’educació ambiental com a eina per transformar la societat i assegurar la viabilitat dels seus projectes. Parlem amb Espigoladors i EDSERLABS.
|
|
|
|
|
|
|
|
Opinions
|
|
|
Gonçal Luna
|
|
"Massa sovint, en el món de l’educació ambiental (també en l’activisme), sentim la brama que proclama que “la solució a la crisi climàtica no vindrà de les tecnologies”.
Segurament és una expressió que neix de forma natural com a reacció hiperbòlica a la proclama neoliberal. Però exhibir rebuig a la tecnologia i, massa sovint, en el mateix paquet a les iniciatives científiques, és un risc que no podem assumir."
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Teresa Franquesa
|
|
"Certament, com ja deia R. B. Stevenson el 2007: l’educació ambiental té el propòsit revolucionari de transformar els valors que actualment fonamenten la nostra presa de decisions (i que afavoreixen la degradació ambiental i humana) en uns nous valors que donin suport a un planeta sostenible en què totes les persones visquin amb dignitat".
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Notícies relacionades
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Subscripció: Alta / Baixa Butlletins publicats
|
|
Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat
Comte d'Urgell, 187
08036 Barcelona
|
|
|
|
|
|
|
|