Butlletí 514 - Especial GREENWASHING

Fes clic aquí si tens problemes per visualitzar la plana Twitter Instagram Facebook YouTube

 

Butlletí 514 - Especial GREENWASHING

 
 


El greenwashing o rentada d’imatge verda és una tècnica empresarial que fan servir alguns dels grans negocis del país per donar una imatge de falsa sostenibilitat i respecte pel medi ambient. Com podem ser conscients del que és veritat i del que no? Quines eines tenim a l’abast per ser capaços d’escollir de forma crítica entre els productes que necessitem per al nostre dia a dia?

Aprofundim en les tècniques d’ecoblanqueig de les empreses i com ens podem defensar com a usuaris i usuàries parlant amb l’ambientòleg Jaume Enciso, l’editor Jordi Panyella i la divulgadora Ana Villagordo. 

També disponible en format web.
 

 
 


Entrevista a Ana Villagordo, ambientòloga i comunicadora

 
 

“La ciutadania cada vegada és més crítica, però no té temps d'analitzar tantes coses”

 
 


 


En aquesta conversa ens ofereix alguns consells bàsics, pel que fa al públic consumidor, per consumir i comprar de forma més crítica i conscients.

Des de confiar en canvis normatius que facilitin un consum crític i conscient, fins a assumir canvis reals.

 

 
 


Entrevista a Jaume Enciso, ambientòleg i autor del llibre "Alerta greenwashing". Jordi Panyella, membre de Pol·len, n'és l'editor.

 
 

“El 53% de les declaracions ambientals fetes per grans empreses europees eren estratègies de greenwashing”

 
 


 


Amb en Jaume parlem de la manca de mesures que hi ha a la Unió Europea per evitar la rentada d’imatge verda de les empreses i la indefensió en la qual es troben els ciutadans i ciutadanes.

En Jordi, editor del llibre, ens explica per què van apostar per la seva publicació i quines tècniques de greenwashing hi ha dins la indústria editorial.  

 
 

Reportatge

 
 

​Greenwashing: les tècniques de les empreses per enganyar-nos

 
 


Analitzem casos pràctics de greenwashing del sector de la perfumeria, la cosmètica, el tèxtil i l’alimentació.
 

 
 

Opinions

 
 

Greenwashing: l’aparador impol·lut i la rebotiga, feta un desori

Eva van den Berg



"Ja l'any 1972 l’escriptor i activista estatunidenc Jeremy Mander va titllar les campanyes publicitàries que les empreses petrolieres feien per contrarestar la seva reputació de saquejadors de la natura amb un qualificatiu molt més contundent: ecopornografia."

 
 

Màrqueting...“sostenible"?

Teresa Franquesa



"Una publicitat “verda" no necessàriament vol dir que l'empresa que la fa tingui un compromís amb la sostenibilitat real, ni tan sols que els seus processos i productes siguin ambientalment correctes."

 
   

Recurs

 
 

​Greenwashing de altos vuelos:
un análisis de las mentiras ecológicas de la aviación

 
 


Alerta greenwashing El ecoblanqueo en España és una obra coral que va més enllà d'un primer abc sobre el concepte. S'endinsa a l'abast del fenomen. Dóna exemples concrets d'empreses i sectors que l'apliquen (a les memòries de sostenibilitat, als bancs, al sector energètic, la moda o al del transport marítim i aeri, etc.).

En exclusiva per a Sostenible.cat, podeu llegir un capítol del llibre.
 

 
 
Especials
 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Butlletins publicats

 

Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat
Comte d'Urgell, 187
08036 Barcelona

 
     

Twitter Facebook YouTube