escoles sostenibles

Notícia

Seixanta centres de la ciutat participen en el programa amb projectes de reciclatge, horts escolars, estalvi energètic i increment de la biodiversitat al pati. El Saló de plens de la Paeria acull l’acte de signatura de compromís d’Escoles Sostenibles de Lleida

Notícia

Sant Feliu ha format part de la Delegació Catalana que ha participat a la VI Conferència estatal "Cuidemos el planeta" que s'ha celebrat a Granada del 16 al 18 d'octubre, amb el lema "Enrédate por el clima".

Notícia

Nois i noies de secundària tornen a ser protagonistes a l’Acte de cloenda d’Escoles + Sostenibles

Article

Les Escoles Sostenibles de l'Hospitalet de Llobregat s'han tornat a trobar per celebrar l'acte de cloenda del curs.

Article

La Generalitat de Catalunya convoca el Premi Escoles Verdes 2023. El guardó, amb 6.000 euros de dotació total, reconeix una trajectòria de millora continuada, una actuació singular i un treball en xarxa, amb l’objectiu de distingir iniciatives exemplars d'educació per a la sostenibilitat dutes a terme per centres educatius que disposen del distintiu d'escola verda atorgat per la Generalitat.

Article

El III Fòrum Ambiental Escolar del Prat reuneix més de 60 participants. La trobada, la primera després de la pandèmia, té l’objectiu de compartir projectes que es duen a terme als centres escolars de la ciutat.

Article

Les escoles sostenibles de l'Hospitalet han celebrat el Dia Mundial de l'Aigua.

Notícia

Dos nous centres educatiu de Cornellà de Llobregat se sumen a la Xarxa d'Escoles per la Sostenibilitat del municipi. 

Article

Aquesta guia, que s’ha ideat a partir de les experiències de transformació del pati de dotze escoles de Barcelona durant el curs 2020-2021, ha de servir per sistematitzar els processos de cocreació en la transformació dels patis en espais més naturalitzats, coeducatius i comunitaris.

Article

Es tracta d’un projecte conjunt de l’Ajuntament i la comunitat educativa, inserit en la Xarxa d’Escoles Sostenibles de Catalunya

Entrevista

Francesc Baró és investigador de l’ICTA-UAB, i professor investigador de la VUB (Vrije Universiteit Brussel). Ha dirigit el primer estudi sobre el verd escolar a Barcelona, el qual identifica diferents patrons de desigualtat en l'exposició i l'accés als espais verds dels infants escolaritzats a la ciutat. Reflexionem amb ell sobre justícia ambiental, el paper dels centres escolars en l’articulació de la vida als barris i la necessària naturalització d’aquests espais.