TMB adjudica 36 autobusos més d’hidrogen

Font: TMB

22/09/2023 - 14:00

La companyia segueix avançant en la compra de vehicles sostenibles per arribar a l’objectiu d’un 25% de la flota de zero emissions l'any 2024.

 

En una nova licitació s’han adjudicat 36 busos d’hidrogen per un import total que supera els 23 milions d’euros i que reforça el paper de TMB com a referent a Espanya i a Europa en l’ús d’hidrogen per al transport públic.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) segueix amb pas ferm cap a la sostenibilitat de la seva xarxa de transport públic i acaba d’anunciar l’adjudicació de 36 autobusos estàndard d’hidrogen a l’empresa Solaris Bus Ibérica per un total de 23.396.400 euros, una compra finançada amb els fons concedits pel Ministerio de Transporte, Movilidad y Agenda Urbana, en el marc del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia – Next Generation.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha assenyalat que “aquesta adjudicació és un pas més en el compromís de TMB amb la sostenibilitat i, en concret, en la renovació de la flota de bus que ens permetrà arribar a un 25% de vehicles de zero emissions durant l’any vinent”. Bonet ha insistit que “Barcelona necessita més transport públic i més sostenible, i en aquesta línia s’està treballant a TMB, tant a bus com a metro”.

Amb aquesta adquisició, TMB augmenta significativament el nombre dels seus vehicles d’hidrogen, dels quals actualment en té 8 ja en servei a la línia X1 i reforça la seva aposta per l’hidrogen. TMB ja va ser pionera en l’ús de l’hidrogen posant en servei al transport públic, per primera vegada a Espanya, un bus d'hidrogen al mes d’abril del 2022. A més, la primera planta d’hidrogen d’ús públic a Espanya també va ser la de TMB i Iberdrola. Aquests fets han convertit a TMB en un referent europeu en la mobilitat amb hidrogen. 

A banda, TMB està fent una inversió també important en vehicles elèctrics per a la seva flota, en línia al Pla Estratègic 2025 de TMB. Durant el 2023 ja s’ha licitat la compra de total 88 autobusos elèctrics de càrrega nocturna, 68 estàndards i 20 articulats, que arribaran entre finals d’aquest any i principis del 2024, i que han suposat una inversió de prop de 50 milions d’euros. Per fer aquesta aposta per la mobilitat sostenible, TMB ha iniciat una inversió que arribarà a gairebé 410 milions d’euros en adquisició de vehicles d’energies netes fins al 2026, el que suposarà la inversió més important de la història de TMB en la flota de bus.

La previsió de l’entitat és arribar a tenir un 25% de la flota de zero emissions el 2024. L’any vinent, la nova flota ja comptarà amb 232 autobusos elèctrics i 44 autobusos d’hidrogen, fet que permetrà a TMB reduir 4.785 tones d’emissions de CO₂ i 22 tones de NOx l’any.

L’aposta de TMB per la sostenibilitat a la seva flota de bus es mostra en el següent gràfic on es pot veure com evolucionarà el nombre de vehicles per tipus de combustible, reduint els dièsel i els híbrids mentre guanyen terreny els elèctrics i els d’hidrogen.

 


 

Municipis: 

Relacionats

Article

La cotxera d’autobusos que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) té al Triangle Ferroviari, al districte de Sant Andreu, serà la primera instal·lació d’aquest tipus totalment elèctrica que hi haurà a Barcelona. La cotxera s’està transformant des del 2020 per adaptar-se a l’increment de busos elèctrics de la flota de TMB, uns treballs que acabaran l’any 2026, quan tots els espais per aparcar vehicles en aquestes instal·lacions estaran equipats amb un punt de recàrrega.

Article

Crear un element innovador modular, temporal i sostenible que permeti generar zones d’ombres a l’espai públic, allà on no sigui possible plantar-hi arbres. Aquest va ser el repte que l'Ajuntament de Barcelona va llançar l’any passat, i que avui ja comença a ser una realitat. Els tres projectes guanyadors del repte s’han materialitzat en tres grans prototips que ja comencen a fer ombra al carrer.

Article

L’Ajuntament de Barcelona provarà al Campus Diagonal-Besòs tres prototips de construcció industrialitzada que permeten ampliar i augmentar el confort i el rendiment energètic dels edificis de la ciutat i millorar l’entorn urbà. Es tracta de les tres propostes guanyadores del repte urbà llançat el 2022 per buscar solucions innovadores per a la regeneració d’edificis d’habitatge, promogut per l’Institut Municipal d’Urbanisme de la mà de la Fundació BIT Hàbitat. 

Butlletí